Uuest aastast jõustus liikluskindlustuse seadus, mis kohustab kindlustusfirmasid sõlmima ka ühepäevaseid liikluskindlustuslepinguid. Enne kehtis 30päevane minimaalne kindlustusperiood. Liikluskindlustuse fondi teatel saab lühiajalist kindlustuslepingut sõlmida paraku vaid seltside nn peamajades, iga agent sellist lepingut ei sõlmi, kuna tal pole võimalik kõike vajalikke andmeid kontrollida.
Kuni eelmise aasta lõpuni oli võimalik kindlustada sõiduk minimaalselt 30 päevaks. Muudetud seaduse järgi võib klient taotleda kindlustusandjalt lepingu peatamist vähemalt sama pikaks ajaks, et seda hiljem omale sobival ajal jätkata. Ka saab kindlustuslepingut ennetähtaegselt lõpetada, kui sõiduk on hävinud, ärandatud või muutunud kasutamiskõlbmatuks. Seadus sätestab ka liiklusõnnetuse tõttu ajutisest töövõimetusest tuleneva kahju hüvitamise.
Muudetud seaduse kohaselt on kindlustusvõtjal võimalus kindlustada oma auto üheks päevaks kindlustuse üldsummaga võrreldes üsna kallis teenus -- 60 protsenti 15 päeva maksumusest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kindlustusfirmad on kohustatud uue liikluskindlustusseaduse järgi maksma kahjukannatajatele viivist, kui nad ei maksa hüvitist õigeaegselt. Kahjukannatanule makstakse edaspidi hüvitisi ka näiteks sellistel juhtudel, kui eessõitva auto äratulnud ratas on lõhkunud järelsõitva auto klaasi.
Kindlustusfirmade järelevalveorganile, Eesti liikluskindlustuse fondi, laekub kindlustusandjate kogutud maksudest uue seaduse kohaselt senise 12 protsendi asemel kaheksa protsenti. Kaks protsenti maksetest läheb vähekindlustatud autojuhtidele maksusoodustuste andmiseks.
Liikluskindlustuse fond täidab kannatanu ees kohustusi, kui liikluskahju tekitati tundmatu autoga või autoga, mille suhtes polnud sõlmitud sundkindlustuslepingut. Liikluskindlustuse fond peab ka liikluskindlustuse andmebaasi, mis sisaldab infot lepingute, liikluskahjude ja väljamakstud hüvitiste kohta.
Fondi tegevust juhib ja kontrollib nõukogu, kuhu kuuluvad valitsuse, riigikogu ning tarbijakaitse liidu esindajad.
Mullu jäi kahju hüvitamata ligi 11% liiklejaist, kellele õnnetus tekitati, kuid uue seadusega peaks see arv vähenema.