• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,09%893,82
  • OMX Tallinn0,29%2 074,74
  • OMX Vilnius0,27%1 205,71
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,28%8 798,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 14.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mootorrattad on Eestis unustatud

Uuest aastast hakkasid Eestis kehtima uued mootorsõidukite tehnonõuded. Esimese kahe kuu kogemus näitab, et uusi nõudeid seostatakse vaid autodega, kuigi need kehtivad ka mootorratastele. Tänaseks on tekkinud kurioosne olukord, kus uute mootorrataste arvelevõtmine on Eestis raskendatud -- ühelegi mootorrataste maaletoojale ei ole seni väljastatud tüübikinnitust.
Ükski firma pole seni ARKs käinud, et taotleda ametlikku tüübikinnitust mootorratastele, nagu see kehtib mootorsõidukite juures. Võib muidugi olla, et meil polegi ühtegi ametlikku mootorrataste maaletoojat, ning mootorrattad, mis Eestis registreeritakse, tuuakse siia üksikkorras. Tundub, et nii see siiski ei ole.
Probleeme tekib uute mootorratastega, mis on toodetud 1994. aastal ja hiljem. Vanemate sõidukite osas on reeglid lihtsamad, nende tehniline seisukord vaadatakse üle registreerimisel. Uuematel sõidukitel peab aga olema tüübikinnitus, mille saamiseks on vaja esitada sertifikaadid, mis reglementeerivad valgustusseadmeid, müra, pidureid ja heitgaase.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üks suhteliselt uus asi, mida oleks maaletoojatel firmadel ja neil üksikisikuil, kes tahavad Eestisse mootorratast tuua, kasulik teada -- Eestis ei võeta arvele mootorrattaid, mille võimsus ületab 74 kW. Selliseid mootorrattaid ei registreerita ka Euroopas (vastavalt direktiivile 95/1/EC). Tavalisi tänavasõidu mootorrattaid see piirang ei puuduta, probleeme võib tekkida mõningate superbike'idega.
Omaette probleem on 3- ja 4rattaliste mootorratastega, mille osas pole veel selge, kes neid registreerima peaks. Muu maailma kogemuse põhjal näib, et paljud sellised sõidukid polegi mõeldud teedel-tänavatel sõitmiseks. Peab olema väga ettevaatlik, kui tahetakse sellist sõidukit endale tuua. Peab täpselt selgeks tegema, kas tegu on lõbu- või maanteesõidukiga, muidu võib hiljem selguda, et ostetud sõidukit ei saagi arvele võtta.
Osa 3- ja 4rattalisi mootorrattaid läheb traktorite kategooriasse. Neid kasutatakse koos haakeseadmetega ning neile on kehtestatud vastav kiirusepiirang.
Kolme- ja neljarattaliste sõidukite liigitus on hetkel siiski veel võrdlemisi segane. Kui sellised sõidukid hakkavad Eestis laiemalt levima, siis on vaja ka nende sõidukitega seonduv tõsisemalt läbi mõelda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele