• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 14.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suhtlemisest

Kümme aastat tagasi Tallinna kaubamaja müügileti ääres seisma jäänud ostjat tervitas müüja traditsioonilise küsimusega: «Oli asja ka või?» Täna on teenindus- ja suhtlemiskultuur kauplustes, pankades ja muudes kaubanduse või teenindusega seotud asutustes tundmatuseni muutunud. Seda eredamalt paistavad välja mustad lambad, kes ei hooli viisakatest suhtlemistavadest ja eelistavad sellele juhmivõitu kärkimist.
«Kobi välja, raisk,» lausus taksojuht selle peale, kui ulatasin talle pärast sõitu Mastercardi krediitkaardi ja ütlesin, et mul taskus parasjagu sularaha pole. Naljaks, kas pole, kui arvestada, et takso aknale oli kleebitud reklaam selle kohta, et rahvusvahelised krediitkaardid on teretulnud.
Taksojuhile sarnast järsku ja otsekohest reageeringut kogevad küllap paljud, sest üleolev suhtumine on mõnes teenindusasutuses muutunud reegliks. Kindlasti ei saa selles süüdistada müüjaid, teenindajaid, sekretäre ja taksojuhte, kes käituvad sageli intuitiivselt. Seda eriti juhul, kui neid pole käituma õpetatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mida teha, et selliseid ebameeldivaid olukordi vältida? Minu arvates peab iga firmajuht esiteks endale selgeks tegema, et viisakas teeninduskultuur on pikemas perspektiivis väga oluline edukaks äritegevuseks ja pealtnäha tühised töötajad võivad teatud olukordades osutuda firma visiitkaardiks. Töötajate käitumisalase koolituse vundament peab rajanema arusaamisele, et firma töötaja suhtlemisoskusest ja käitumisest sõltub selle töötaja palk ja töökoht.
Igapäevane viisakus saab sageli alguse firmajuhist endast, näiteks sellest, kas tal jätkub tahtmist hommikul tööle tulles kõiki alluvaid viisakalt tervitada või palgata suhtekorraldaja, kes alluvatega suhtlemise enda peale võtab. Pole ju eriti palju nõuda, kui see säästab paljude kolleegide, äripartnerite ja klientide närve.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele