• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 25.03.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti-siseste veoste kindlustamine on vajalik nii kliendile kui ka vedajale

Vajadus veoseid Eesti-siseselt kindlustada on tingitud suurte kaubakoguste üheaegsest transportimisest, mistõttu kasvab finantskahju tekkimise kontsentratsioon. Selliste kahjude tulemusena võivad halveneda mitte ainult ettevõtte kasuminäitajad, vaid ka kogu finantsolukord, kuni pankrotiohu tekkimiseni. Vedaja vastutus veose eest ei kaitse kauba omanikku täielikult, kuna sisevedude teostamisel ei ole CMRi kindlustus kohustuslik. Väikeselt transpordifirmalt, kelle ainsaks varaks on auto, osutub hüvitise väljanõudmine võimatuks. Isegi kui on, mida nõuda, võib tsiviilprotsess kujuneda pikaajaliseks ja kulukaks ega tee juba tekkinud finantskahju olematuks. Samuti on kindlustuse korral transpordifirmal võimalik jätkata oma põhitegevust ilma suuremate tõrgeteta.
Eesti suuremates kindlustusseltsides on riigisiseseid veoseid võimalik kindlustada eraldi kas põhiriskide -- tule, plahvatuse, kõikvõimalike transpordivahendite avariide -- või kõikide nimetatud riskide vastu. Tingimused sõltuvad kaubast. Näiteks televiisorid ja metallkonstruktsioonid nõuavad erinevat liiki kaitset. Kindlustusmakse suurus sõltub omakorda kauba iseloomust, veomarsruudist, transpordiliigist, pakendist, kindlustussummast, vedajast jne.
Näitena võib tuua ettevõtte, kes transpordib veose maksumusega 50 000 krooni autoga Tallinnast Tartusse. Firma, kelle käibeks on 1 000 000 krooni, võib koorma hävimise tõttu sattuda suurtesse finantsraskustesse. Samas maksab selle kauba kindlustamine põhiriskide vastu 100--150 krooni, mis aitab oluliselt vähendada ettevõtte finantsriske ning kindlustusjuhtumi korral jätkata ettevõttel tegevust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele