• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,4%6 223,01
  • DOW 30−0,02%44 484,75
  • Nasdaq 0,82%20 368,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,4%6 223,01
  • DOW 30−0,02%44 484,75
  • Nasdaq 0,82%20 368,28
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 03.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismimaks

Eestisse tulevate turistide «maksustamisest» on juttu olnud juba aastaid. Kord on räägitud lennuväljamaksust ehk lahkumismaksust, kord hotellimaksust jne. Siiani on kõik jutuks jäänudki.
Seoses Eesti ja Soome vahelise viisavabaduse saabumisega tõstis Tallinna linnavalitsus paar päeva tagasi üles taas turismimaksu kehtestamise idee. Teleesinemises märkis linnapea nõunik Jaano-Martin Ots, et esialgsete arvestuste kohaselt laekuks iga Eestisse tuleva turisti poolt makstava 10 Soome marga suuruse maksu korral aastas riigile ligi 60 miljonit krooni, viisavabadusega kaasneva turistide arvu kasvuga võiks see number olla aga veelgi suurem. Ideel endal pole esmapilgul vigagi, eriti kui arvestada, et riigil pole turismi toetamiseks raha jätkunud.
Küll aga tekib kohe küsimus, kuidas kujutab linnavalitsus endale ette seda, kes ja kuidas seda nn turismimaksu koguma hakkavad, kuhu see laekub ning kui suur osa sellest siis lõppude lõpuks turismile tagasi tuleb. Ja kas see on riiklik või kohaliku omavalitsuse maks?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oleks igati õiglane, kui maksu maksaksid nii sadama, lennuvälja kui ka maismaapiiri kaudu tulevad turistid. Seega langeks maksukogumise koormus piirivalvele. Kuid kas ei kasvaks siis juba niigi pikk ooteaeg näiteks sadamas veelgi pikemaks?
Ühelegi küsimusele linnavalitsuse esindajad vastata ei oska, kuna asi olevat veel idee tasandil ning vajavat läbikaalumist ja arvestusi. Seda soovitaks linnavalitsusel küll erilise põhjalikkusega teha, sest maksundusalase õppetunni peaks linnavalitsus Valikaga juba saanud olema. Enne järjekordse maksu kehtestamist võiks teha selgeks, kas lõpptulemusena ei osutu maksu kogumisele tehtavad kulutused suuremaks saadavatest tuludest. Pole ju mõtet maksu kehtestada lihtsalt maksu pärast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele