• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 14.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

WWW-lehekülgede hindamiskriteeriumidest

Vaadates viimasel ajal Eesti webinduses juurduvaid tendentse ja eriti firma Meediamaa Eesti WWW Värgi serveris WWW-lehekülgede hindamiskriteeriume, tundub, et ka siin annab ala terviklikus mõistmises tunda teatav provintslus ja piiratus. WEB-tehnoloogia ja Internet on loonud keskkonna, mis ühendab samade huvidega inimesi ja sama ala spetsialiste üle maailma ning võimaldab kiiresti jaotada ja leida informatsiooni nii ettevõtte sees (Intranet) kui ka väljaspool (Internet, Ekstranet). Loomulikult teevad kaunilt ja professionaalselt disainitud kataloogileheküljed ja dokumendid nende lugemise meeldivaks. WWW-leheküljed ja dokumendid ei ole ainult firma reklaamplakat. Mitte mingil juhul ei pea WWW-lehekülgi teostama graafikadisainile pühendunud reklaamibüroo.
WWW-serveri ja Webmasteri peaülesanne on hallata ja katalogiseerida seal asuvaid dokumente -- teha ettevõtte/organistsiooni dokumendid ja informatsioon kergesti kättesaadavaks erinevatele kasutajagruppidele (avalikud, kliendid/partnerid, sisemised). WWWst on saamas standardne liides kogu ettevõtte infosüsteemile, millekaudu käib kogu ettevõtte informatsiooni ja andmebaaside haldamine.
Kui me ei arvesta, et firmat tutvustava reklaabukleti asemel on WWW-lehekülje näol tegemist osaga ettevõtte/organisatsiooni infosüsteemist, oleme järjekordselt tehnoloogiarongist maha jäänud ja unistus hüppavast tiigrist jääb ainult asjatundmatute poliitikute sõnamänguks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

1. Väldi ülearust ja mittevajalikku graafikat pea- ja kataloogilehtedel. Graafika teeb lehekülgede laadimise vaevaliseks aeglase (modemi) ühenduse puhul ning ei ole kindel, kas kasutaja viitsib seda ära oodata. Kui soovid kasutada IMAGEMAPi (pilt, mille erinevatele osadele vajutamine viib erinevate dokumentideni), ära kata sellega kogu lehekülge.
2. Püüa anda koos lingiga ka dokumendi lühitutvustus, et kasutajal oleks enne dokumendi laadimist selge, kas dokument sisaldab just seda, mida ta otsib.
3. Püüa dokumendid linkida nii, et kasutaja ei peaks dokumendi leidmiseks läbima üle kahekolme kataloogilehekülje. Kui see ei ole võimalik, kasuta otsingumootorit.
4. Kontrolli alati, kas tehtud lehekülg toimib igasuguste (k.a Compuserve ja Mosaic) WEB- browseritega. Arvesta, et paljud kasutajad kasutavad browserite vanemaid versioone. Kui soovid leheküljel kasutada mõne uuema browserispetsiifilist omadust, peaks olema viide sellele enne leheküljele jõudmist, samuti ei tohi see teisi browseri-tüüpe kinni jooksutada. Vastasel juhul aga arvesta, et paljudele jääb leheküljel olev informatsioon kättesaamatuks.
5. Ära suru peale endale meeldivat taustpõhja värvi ja fonte, lase kasutajal jääda temale sobiva taustpõhja värvi ja fontide juurde.
6. Kataloogilehekülgede disaini puhul arvesta, et need oleksid kergesti muudetavad, sest kindlasti on vaja muuta, lisada ja kustutada sealt dokumente, võtta maha või panna uusi linke jne.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele