• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 500−0,12%6 362,9
  • DOW 30−0,38%44 461,28
  • Nasdaq 0,15%21 129,67
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 15.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõelaevandus

Tallinna--Tartu kiirtee idee edasiarendaja Tartu maavalitsus üritab tagant lükata uut tänuväärset ideed -- taaskasutada Tartule igiomast loodusressurssi Emajõge turismiobjektina. Laevaliiklus Emajõel hääbus koos rubla kadumisega. Taaslaevatamise idee sai pärivett kiilu alla pärast seda, kui Tartu suurärimees Rein Kilk ostis Tartu jõesadamat hallanud pankrotistunud firma ASi A.G.T. pankrotihaldurilt 14 nimetust jõelaevu ligi kahe miljoni krooni eest. Kui laevad oleks hävitatud, poleks Tartus jõelaevandus niipea taastunud.
Kolm kobedamat laeva on OÜ Laevatöö ekspluatatsioonikõlblikuks teinud. Jõelaeval Pegasus võib lõbusõite mööda Emajõge nautida iga päev. Ligi 80-kohaline Pegasus on nädalalõpupillerkaarideks kuuks ajaks ette tellitud. Pühapäevast taastub laevaühendus Piirissaarega, pileteid doteerib Piirissaare vald. Tiiburlaev Polaris on ainus suurem alus, mis pääseb üle Emajõe ummistunud suudme Peipsi järvele. Normaalse laevaliikluse taastamiseks tuleks jõesuue puhastada. Käib elav lobby-töö kuulutamaks Emajõgi riiklikuks prioriteediks ning saada järgmise aasta riigieelarvest süvendustöödeks umbes miljon krooni.
Atraktiivsemaks peavad Tartu maakonna juhid aga laevaühendust Tartu ja Pihkva vahel. Siitpoolt on huvi Pihkva sibulkuplite vastu suur, mitmed reisibürood on valmis reispakette müüma kasvõi hommepäev.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et tekitada pihkvalastes tõsist huvi Tartu vastu, korraldab Tartu maakond homme Eesti ja Pihkva ametivõimude esindusliku kohtumise, mille tulemusel peaks sõlmitama ühishuvide protokoll.
Ei imestaks sugugi, kui Tartu maakonna juhid võtavad järgmisena käsile lennutranspordi edendamise. Põhjust on küllaga: Ülenurme lennujaam on siiani erastamata, Raadi lennuväljale pole rakendust leitud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele