14. mai 1997 kell 22:00

Jõelaevandus

Tallinna--Tartu kiirtee idee edasiarendaja Tartu maavalitsus üritab tagant lükata uut tänuväärset ideed -- taaskasutada Tartule igiomast loodusressurssi Emajõge turismiobjektina. Laevaliiklus Emajõel hääbus koos rubla kadumisega. Taaslaevatamise idee sai pärivett kiilu alla pärast seda, kui Tartu suurärimees Rein Kilk ostis Tartu jõesadamat hallanud pankrotistunud firma ASi A.G.T. pankrotihaldurilt 14 nimetust jõelaevu ligi kahe miljoni krooni eest. Kui laevad oleks hävitatud, poleks Tartus jõelaevandus niipea taastunud.

Kolm kobedamat laeva on OÜ Laevatöö ekspluatatsioonikõlblikuks teinud. Jõelaeval Pegasus võib lõbusõite mööda Emajõge nautida iga päev. Ligi 80-kohaline Pegasus on nädalalõpupillerkaarideks kuuks ajaks ette tellitud. Pühapäevast taastub laevaühendus Piirissaarega, pileteid doteerib Piirissaare vald. Tiiburlaev Polaris on ainus suurem alus, mis pääseb üle Emajõe ummistunud suudme Peipsi järvele. Normaalse laevaliikluse taastamiseks tuleks jõesuue puhastada. Käib elav lobby-töö kuulutamaks Emajõgi riiklikuks prioriteediks ning saada järgmise aasta riigieelarvest süvendustöödeks umbes miljon krooni.

Atraktiivsemaks peavad Tartu maakonna juhid aga laevaühendust Tartu ja Pihkva vahel. Siitpoolt on huvi Pihkva sibulkuplite vastu suur, mitmed reisibürood on valmis reispakette müüma kasvõi hommepäev.

Et tekitada pihkvalastes tõsist huvi Tartu vastu, korraldab Tartu maakond homme Eesti ja Pihkva ametivõimude esindusliku kohtumise, mille tulemusel peaks sõlmitama ühishuvide protokoll.

Ei imestaks sugugi, kui Tartu maakonna juhid võtavad järgmisena käsile lennutranspordi edendamise. Põhjust on küllaga: Ülenurme lennujaam on siiani erastamata, Raadi lennuväljale pole rakendust leitud.

Hetkel kuum