5 juuni 1997

Kuidas ratast ostes pettust vältida?

Otsustanud muretseda endale jalgratta, mõtle enne kauplusse minekut läbi, millistes tingimustes ja kui tihti kavatsed sõitma hakata. Sellest lähtuvalt valib müüja sobiva sõiduriista.

Rattaostu tuleks käsitleda investeeringuna, mistõttu kehtib reegel: mida odavam sõiduriist, seda rohkem raha selle tõenäoliseks remondiks kulub. Iga rattaostu sammu võib võrrelda autoostuga.

Külasta mitut spetsiaalset rattakauplust ja lase endale lahti seletada erinevate rataste võimalusi. Nii leiad kaupluse, kus on müüjaks professionaalsed rattasportlased.

Väldi Hiina toodet! Ei tasu minna kaupmehe pealekäimisel tehtava allahindluse ohvriks. Poest lahkudes kontrolli, kas kõik töötab korralikult.

Ratta garantii usaldusväärsus sõltub firma usaldusväärsusest. Väldi nurgataguseid juhupoode. Ratta osadele antakse tavaliselt garantii 0,5--1 aastaks, raamile alates 5 aastast.

Kas firma pakub tasuta hooldust? Tavaliselt pakutakse hooldust vaid hooaja lõpuni, erandjuhul ka aasta ostukuupäevast alates. Kindlasti tuleb uurida, kas poel on professionaalsed mehaanikud ja töökoda, sest korralikku remonti põlve otsas teha ei saa.

Väldi ratta hulgilaost ja üldsporditarvete poest ostmist: iga ratas vajab enne uue omaniku kätte minekut korrektset ja põhjalikku reguleerimist, mida suudab siiski vaid professionaal.

Uuri kaubamärgi tuntust! Kui müüjate soovitus tundub subjektiivne, võib abi saada lääne jalgrattaajakirjadest, millest parimat müüakse meilgi: saksa Bike, mille informatiivseim erinumber Markt ilmub kevadeti.

Hetkel kuum