• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Waigel teeb panuse erastamisele

    Kokku on Saksa riigil kavas müüa riigile kuuluvaid aktsiaid 23 miljardi Saksa marga ehk 184 miljardi Eesti krooni eest. Tänavu loodetakse riigikassasse saada 6,3 miljardit marka. Kuid vaja on vähemalt 20 miljardit marka, et täita EMU nõue, mille kohaselt eelarvedefitsiit ei tohi ületada 3% sisemajanduse kogutoodangust.
    Postbankeni müügist peaks laekuma kuni 3,1 miljardit marka. Lennufirma Lufthansa aktsiatest kuulub riigile veel 35,7%. Osa aktsiate müük toob sisse 1,4 miljardit marka. Siis on müügikord ehitusfirma Deutschbau käes.
    Võimalik, et riik jätkab tuleval aastal ka Deutsche Telekomi aktsiate müümist. See pahandab kindlasti investeerijaid, kuna eelmisel sügisel tehtud aktsiate rekordemissiooni ajal lubas riik, et ülejäänud aktsiaid ei müü ta enne kui 2000. aastal.
    Muidugi võib valitsus müügikeelust mööda minna, kuid see samm kahandaks tõsiselt usaldust Deutsche Telekomi aktsiate vastu ja kärbiks tulevasi investeerimisvõimalusi, arvas üks Frankfurdi analüütik.
    See-eest on rahandusminister Theo Waigel kuulda võtnud Saksa liidupanga kriitikat ega taotle enam sel aastal panga kullavarude ümberhindamist. Et tõestada oma sõltumatust, on liidupank valmis kullavarusid ümber hindama alles 1998. või 1999. aastal.
    Samas on liidupanga juhatuse liige Ernst Welteke teatanud, et pank on valmis ümber hindama oma dollarireservid. Dollar on keskpanga raamatupidamises arvel kursiga 1,36 marka. Kuid sel nädalal oli kurss 1,73 ehk 25% sellest kõrgem. Umbes 10protsendilise ümberhindamise abil oleks võimalik suurendada reservi väärtust 6--7 miljardi marga võrra.
    Maksude küsimuses on valitsuskoalitsiooni partnerid endiselt lahkarvamusel. Liberaalid ei nõustu maksude suurendamisega. Kui Helmut Kohli kristlikud demokraadid sõlmivad maksude tõstmiseks liidu opositsioonis olevate sotsiaaldemokraatidega, siis läheb valitsuskoalitsioon ilmselt lõhki.
    Et probleemide lahendamine ei ole lihtne, näitab asjaolu, et Waigel keeldus minemast täna algavale G7 Denveri tippkohtumisele. DI
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.