Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsik lähenemine kütuste aktsiisile

    Veel aasta tagasi toimus tugev hämamine musta kütuseturu teemadel. Tänaseks on teema ammendunud ning päevakorras on ahjukütuste erimärgistamine.
    Erandiks ei ole Euroopa Liidu direktiivide sissetoomine ka Eesti kütuseturu tõlgendamistesse. Euroopalik lähenemine oleks maksustada kõik kütuste liigid mootorikütustele ettenähtud aktsiisiga, mida ka mootorites kasutatakse.
    Aktsiisimaksu suurus oleneb mootori tüübist, kui kasutatakse mingit surrogaati bensiinimootoris, siis maksustada autobensiini aktsiisimaksu tasemel, kui diiselmootor siis diiselmootorikütuse aktsiisimaksuga võrdselt.
    Mootorikütuste aktsiis on maks mootoris kasutatavale kütusele, mitte aga kütuse sordi või margi maks. Siit tulenevalt ka meie kinnitus, et valitsuskomisjoni otsus on vastuolus riigi huvidega. Kui diiselmootorites kasutatakse aktsiisivaba ahjukütust väävlisisaldusega alla 0,2% massist, ning seda üle 60% kogutarbimisest, ongi konkreetne põhjendus palju jääb riigil laekumata diiselmootorites kasutatava kütuse aktsiisist. Arvuliselt ulatub summa keskmiselt 15 miljoni kroonini kuus!
    Aukartust äratav summa ongi põhjenduseks, miks toetame riigikogu keskfraktsiooni liikme Olav Antoni esitatud seaduse eelnõu. Seaduse vastuvõtmine, diiselmootorites kasutatavate kütuste (väävlisisaldusega kuni 0,2% massist) maksustamine diislikütuse aktsiisimaksuga, annab riigile kohese nimetamisväärse summa eelarve reservi.
    Arvame, et ülaltoodu on poliitiline otsus ning ei kahjusta ahjukütuste erimärgistusega tegelemist.
    Eesti kütusefirmade ühing peab ahjukütuste erimärgistamist väga tõsiseks sammuks kütuseturu karmistamisel. Ahjukütuste erimärgistuse vajadusele juhtisime Eesti Vabariigi peaministri tähelepanu enda kirjaga juba 15. oktoobril 1996. Samas kirjas oli ka ettepanek maksustada diiselmootorite kütused võrdse aktsiisimaksuga. Meile ei vastanud peaminister, vaid nagu vanadel headel aegadel adresseeriti kiri rahandusministrile.
    Tänaseks mingeid tulemusi ei ole.
    Väävlisisaldusega kuni 0,2% massist mootorikütuste reale kuulub ainult Soome kütusefirma Neste ahjukütus, millest on alguse saanud kogu segadus Eesti kütuseturul. Kaitstes raevukalt ahjukütuste erimärgistamist on lõpuni lahti kirjutamata erimärgistuseta Neste ahjukütuste sissevedu ja kasutamise ring. See on teine põhjus miks nõuame diiselmootorites kasutatavate mistahes kütuste võrdset maksustamist. Vene ahjukütused enda kõrge väävlisisaldusega pole kunagi mootorikütusteks sobinud.
    Kõigi ahjukütuste erimärgistus peab andma tulemuse, kus Eesti kütuseturul toimib iseregulatsioon. Kõrged trahvid erimärgistusega ahjukütuste kasutamisel mootorikütusena lõpetab igasuguste segude müügi diislikütuse nime all. Segud on hõivanud tunduva osa turust, kus komponentideks on tavaliselt aktsiisivabad ahjukütused.
    Kütusefirmade ühingu seisukoht on, et erimärgistusega ahjukütused peavad jääma täielikult aktsiisivabaks. Valitsuse ettepanek mistahes summas maksustada erimärgistusega ahjukütused aktsiisiga tõstab iga individuaalkatlamaja omava lasteasutuse, koolimaja, haigla, ametiasutuse ning individuaalmaja omaniku väljaminekuid soojamajandusele.
    Kütusefirmade ühingule teeb muret ka lõpuni läbi mõtlemata ahjukütuste erimärgistuse seaduse rakendamise kuupäev -- 1. oktoober 1997. Aeg langeb kokku praktiliselt talvise kütteperioodi algusega ning kogu kütteperioodi varustamisega kütustega. Kui erimärgistusega ahjukütuseid tuleb hoida tolliladudes ning vajadusel seal ka tolli järelevalve all neid märgistada, on tarbija pandud teadlikult sundostu ette nendelt firmadelt, kes saavad tollilaos erimärgistusega kütuseid hoida. Kitsendatud valik võib põhjustada olukorra, kus tuleb osta ka madalama kütteväärtusega erimärgistatud kütet. Teada on, et ahjukütuste kütteväärtuste vahe kõigub kuni 4 MJ kilogrammi kohta, mis maakeeles on ca 1000 °C/kg. Kõigile ahjukütustele lisandub kindel hinnatõus, kuivõrd erimärgistatud ahjukütused ja diislikütused nõuavad paralleelselt hoidmise- ja transpordisüsteemi.
    Need oleksid mõned põhjused, mis meid praktilisest küljest häirivad.
    Erimärgistuse süsteemi rakendamine ning asjalik käivitamine võtab aega ning täiendavaid kulutusi. Emotsionaalselt erimärgistuse seaduse vastuvõtmine ei käivita süsteemi. Mootorites kasutatavate kütuste aktsiisimaksu võrdsustamine seadusega annaks aga riigile kohe korraliku summade laekumise, sealhulgas samuti vahendeid erimärgistuste süsteemi käivitamiseks.
    Lahendamata on tolliladude küsimus, kas või erimärgistatud ahjukütuste vajaduseks üle Eesti.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.