Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennujaama reisiterminaal valmib välisfirma käe all

    Reisiterminaali rekonstrueerimistööde konkursi tingimuste kohaselt saavad sellest osa võtta vaid need ehitusfirmad, mille käive on viimase viie aasta jooksul olnud iga aasta vähemalt 550 mln Eesti krooni. Ehitusettevõtjate liidu juhatuse esimees ja ASi Merko Ehitus nõukogu esimees Toomas Annus lausus, et selliste tingimuste järgi on Eesti firmad sellest konkursist kõrvale jäetud.
    Kui täna Eesti ehitusfirmad vastavad sellistele tingimustele, siis viis aastat tagasi küll mitte, lausus Annus. Merko Ehituse käive oli mullu 210 mln kr, tänavune käibeprognoos on 400 mln kr.
    Analoogne näide on ka Tartu ülikooli biomeedikumi ehituskonkurss, mille ulatus on 250 mln krooni. Biomeedikumi ehitust rahastav maailmapank nõudis, et konkursil osaleva ehitusfirma viimase viie aasta käive oleks igal aastal 20 mln USA dollarit ehk ligi 300 mln krooni.
    Rahandusministeeriumi välissuhete osakonna juhataja Agate Dalton lausus, et taoliste laenude puhul nõuavad välispangad, et ehitaja leidmine käiks rahvusvahelise konkursi alusel rahvusvaheliste hangete reeglite kohaselt.
    Dalton ütles, et osal ehituskonkurssidel nõutakse, et osaleval firmal oleks pikaajaline kasum ja teatud perioodi jooksul ka teatud käive. Käibe nõue sõltub konkreetselt projektist, lausus ta.
    Dalton selgitas, et see pole esimene kord, kui Eesti firmad ei saa rahvusvahelisel ehituskonkursil osaleda. «Kui Eesti firmad ei saa konkurssidest üksi osa võtta, võivad nad seda teha koostöös välisfirmadega,» lausus ta.
    Ehitusettevõtete liidu tegevdirektor Ilmar Link lausus, et kahjuks on Eestis välja kujunemas kindel suundumus, et ehituskonkurssidel eelistatakse välisfirmasid.
    Link väitis, et välispankadega on läbirääkimiste teel võimalik välja kaubelda soodsamaid tingimusi.
    Agate Daltoni sõnul ei saa välispankadelt nõuda, et nad teeksid Eesti ehitusfirmadele eelistusi konkursil osalevate välisfirmade ees. Tema sõnul on Eestil praegu veel vaja laenude saamiseks esitada riiklik garantii, sest Eesti ehitusfirmadel pole ette näidata viimase viie aasta bilanssi.
    Tallinna lennujaama reisiterminaali rekonstrueerimine maksab esialgse kava järgi 220 mln krooni ja seda on kavas finantseerida kahe laenu abil. Toomas Annus ütles, et ta ei oska öelda, kas projekti maksumus on optimaalne või mitte, sest kui Eesti firmad konkursil ei osale, ei saa nad näha ka rekonstrueerimistööde jooniseid.
    Tallinna lennujaama rekonstrueerimiseks kavatsetakse võtta Euroopa investeerimispangast laenu 159 mln krooni ning Euroopa rekonstruktsiooni- ja arengupank pakub laenuks ligi 112 mln kr.
    Toomas Annuse sõnul oleks lennujaama rekonstrueerimiseks odavam võtta laenu Eesti pankadest ja kasutada ehitustöödeks kohalikke ehitusfirmasid. Tema sõnul on praegu Eesti tingimustes sobimatu ka teine konkursitingimus, mille kohaselt peab osalev ehitusfirma olema ehitanud kolm nii suurt objekti, millist Eestis pole praeguseks veel ehitatud.
    Ilmar Link ütles, et ehitusettevõtete liit kavatseb lähiajal kerkinud probleemile ka valitsuse tähelepanu juhtida. «Me ei saa käituda nii, et oleme kohe nõus kõigi pankade poolt esitatud tingimustega,» lausus Link.
    Tallinna lennujaama reisiterminaali rekonstrueerimistööde konkursi eelkvalifikatsioonitähtaeg on 1. oktoober.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Pankrotis Eurora tarkvara jõudis uue hinnaga oksjonile
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.
Pankrotistunud Eurora tarkvara ei õnnestunud märtsis oksjonil maha müüa, nüüd on see jõudnud madalama hinnaga teisele ringile.
Slovakkia peaminister pole enam eluohtlikus seisundis
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.