Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lühima elueaga küla Venes

    «Golevo panime me oma elukohale nimeks tolliterminaali järgi, mille platsil meid elama pandi. 36 autot võtavad enda alla ikka suure territooriumi,» räägib eelmise nädala lõpus autojuhina Eestisse naasnud Aleksandr Pantelejev. Kõik külaelanike «majad» olid tegelikult kanakoibadega täidetud külmutusveokid.
    Elu Golevos algas hommikul kella kümnese koosolekuga. Päeval said juhid ringi kolada, ainukeseks tööks oli külmutusseadmete käigus hoidmine. Õhtul kella üheteistkümnest ei lasknud parkimisplatsi valvavad Vene tolliametnikud enam kedagi sisse.
    «Tolliametnikega me eriti ei vestelnud, need lubasid, et kui palju möliseme, siis võetakse erimeetmed kasutusele,» kirjeldab Pantelejev autojuhtide suhteid oma valvuritega.
    Kui juhid üritasid koos tollitöötajate juurde selgust nõudma minna, saatsid mundrimehed nad tagasi -- karjaga ei soovitud tegeleda. Ükshaaval minejatele tegid ametnikud aga selgeks, et külmikautod koos kaubaks olevate kanakoibadega on kauba saaja probleemide tõttu arestitud ja muu polevat autojuhtide probleem.
    Veomasinad kanakoibadega hakkasid Moskva poole sõitma juba 23. juulist alates. Piirile jõudes said autojuhid aga teada, et kanakoibadele on unustatud võtta Venemaalt veterinaararsti luba ning seetõttu neid riiki sisse ei lasta. Osa autojuhte sõitis seepeale tagasi, osa jäi piirile ootama. 29. juulil lubati Moskvast kaup läbi lasta.
    31. juulil aga keeldusid tolliametnikud T?kalovski tolliterminaalis kanakoibi lahti tollimast, probleeme olevat kauba saajaga. Seal ootasid autojuhid kuni 6. augustini. «Linn oli lähedal, kust sai asju osta, liikumispiiranguid polnud,» kirjeldab Pantelejev.
    6. augustil tulid külmikute juurde automaaturid ning konvoeerisid masinad Moskva külje alla Golevo-3 tolliterminaali trahviplatsile.
    Eestist anti autojuhtidele kaasa paber plaaniga, kuhu kaup tuua ning kauba saajaks märgitud Venemaa armee ja laevastiku abistamise fondi telefoninumbriga, millel pidi vastama Vladimir Buljakov. Kui autojuhid sellel numbril helistasid, siis soovitas vastaja neile seda teist korda enam mitte teha.
    «9.-10. augusti paiku otsustasid juhid hommikusel koosolekul helistada saatkonda. Ilma telefonideta oleks väga raske olnud -- võib-olla oleks me siiani veel Venemaal,» räägib Pantelejev.
    11. augustil jõudsid Eesti saatkonna töötajad esimest korda autojuhtide juurde. Järgmisel kokkusaamisel tõi saatkond autojuhtidele pesukausid ning pesupulbri, et autojuhid saaksid oma nädala kantud riideid pesta. «Seal platsil oli väga tolmune ning õhtuks olid kõik riided räpased,» selgitas Pantelejev.
    Saatkond esitas ka ametliku järelepärimise Moskva tollivalitsusele ning Venemaa tollikomiteele. Veidi hiljem esitas Eesti välisministeerium toimunu selgitamiseks Vene välisministeeriumile noodi.
    Seoses vastusega Eesti noodile hakkasid tolliametnikud külmikuid lahti tollima ning autojuhte Eestisse saatma. Väidetavalt oli toll kaubale leidnud uue ostja, kauba müüki korraldas Pantelejevi andmeil Vene firma Sojuzkontrakt.
    Kahel Eestist tulnud autojuhil sai Venemaal olles viisa läbi. Üks autojuhtidest, kelle viisa juba 30. juulil läbi sai, otsustas riskida ning pidi piiri peal kaks päeva ootama, kuni ta tööandja AS Linnek uue viisa hankis. Teine jäi konsulaadi abi ootama.
    Täna sõidab ASi Levekol autojuht Aleksandr Pantelejev jälle Venemaale, seekord Sankt Peterburgi.
  • Hetkel kuum
Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Nõrgad ehitusmahud põhjustavad USA eramajade ülehindamist
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Netanyahu vahistamise taotlus lööb lääneriigid kahte leeri
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.