18. september 1997 kell 22:00

Maestro Cirrust ei saa usaldada

Eespool kirjeldatud olukorda sattus reklaamifirma Bates Saatchi & Saatchi uuringute juht Tiina Hakman, kes käis augusti lõpul ja septembri alguses Saksamaal ning Inglismaal.

«Olin õnnelik, kui sain Hansapangast Maestro Cirruse kaardi, sest Visa kaardi taotlemiseks jäi aega napiks,» räägib Hakman tagantjärele. «Poleks osanud kartagi, et see teeb mu reisi õudusunenäoks.»

Loodetud puhkuse asemel kulus tal enamik aega pankade vahet jooksmisele lootuses kusagilt siiski kaardile kantud raha kätte saada.

Kui Reisebanki, Citybanki ja Deutsche Banki automaadid raha Maestro Cirruse kaardi vastu ei väljastanud, pöördus Hakman Dresdner Banki poole. Sealgi polnud lood paremad, kuid pangaametnikud soovitasid võtta ühendust kaardi väljastanud pangaga.

Hakmani sõnul solvas teda kõige enam Hansapanga ükskõiksus. Maksekaardil oleval infonumbril vastati, et nemad Saksa panga esindajatega rääkida ei saa, sest nad ei oska võõrkeeli ja soovitasid raha panga kontorist välja võtta. «Seejärel ühendati mind pidevalt uute inimestega ja lõpuks soovitati rääkida kaardikeskusega,» kirjeldab Hakman toimunut.

Sularaha Deutsche Banki kontorist välja võtta ei õnnestunud, sest Maestro Cirruse kaardiga on välismaal võimalik sularaha saada ainult pangaautomaadist.

Merike Mäekuusk Hoiupangast täpsustab, et välismaal saab sularaha välja võtta vaid nendest pangakontoritest, kus on võimalik isikut tuvastada PIN-koodiga.

Vaatamata sellele, et Deutsche Banki pangaautomaat kaardiomanikule raha ei väljastanud, broneeriti soovitud summa tema kontol. Hakman ütleb, et pangaametnikud lubasid teda usaldada ja välja võtmata jäänud summa kontole tagasi kanda.

Rene Treimann Hansapanga pangakaartide osakonnast kinnitab, et kliendi raha kaduma ei lähe ja kaardiomanik saab selle tagasi. «Kui meile raha väljavõtmise kohta kinnitust ei tule, võetakse broneering maha,» lisab ta.

Tiina Hakmani mitu päeva kestnud vintsutusi Saksamaal kroonis lõpuks edu, tal õnnestus natuke raha oma kontolt saada. «See ei kaalu aga mingil juhul üles kaotatud aega, üleelatud ebameeldivusi ja piinlikkusetunnet kohalike sõprade ja pankade ees,» ütleb ta väsinud häälel.

«See, et pangakaardiga raha kätte ei saa, ei tähenda veel, et kaardil oleks midagi viga,» ütleb Rene Treimann. Hansapanga osa tehingu toimumatajäämises hindab ta kümnele protsendile.

Treimann seletab, et kui klient sisestab oma Maestro Cirruse kaardi näiteks Inglismaal pangaautomaati, võetakse esmalt ühendust kohaliku pangaga, siis pangakaarti haldava Europe Internationaliga. Järgmisena läheb päring Eesti kaardikeskusesse ja sealt edasi panka, kus asub kliendi konto, vastus läheb tagasi sama teed mööda, räägib Treimann. Ajalimiit infovahetuse teostamiseks on 20--30 sekundit. Kui see limiit ületatakse, tehingut ei toimu.

Tiina Hakmaniga Saksamaal juhtunu oli Treimanni sõnul tingitud Eesti kaardikeskuse häiretest, sellel ajal ei saanud Eesti pankade kliendid maksta ka näiteks Visa kaardiga Kanadas.

Tallinna Panga pangakaartide osakonna juhataja Tammo Otsasoo sõnab, et kuigi ka Tallinna Panga kaardid kannavad Maestro Cirruse logo, pole need veel rahvusvaheliselt kasutatavad. «70% tõenäosusega oleksime tehingu kiiruse limiiti mahtunud, kuid hindasime õnnestumise protsenti liiga madalaks,» põhjendab ta.

Otsasoo lisab, et välismaal olles ei maksa sada protsenti sellistele kaartidele loota.

Hetkel kuum