Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Standard palkab Euroopa turu hõivamiseks appi ?veitslase
Vajadust tuua turundusjuht kaugemalt põhjendas Standardi juhatuse esimees Enn Veskimägi selle ala inimeste puudusega Eestis. «See on tõsine probleem, et paned avalduse lehte, aga ei leia seda, keda otsid,» sõnas ta. «Kohaliku koolitusega Euroopasse müüma ei jõua.»
Fred Hänni ütles, et Eesti mööbliga on täiesti võimalik pääseda kõva konkurentsiga Saksa turule.
«Eesmärgiks ei tohi seada madalat hinda, see on lühike edu,» märkis ta.
«Oleme mõlgutanud samu mõtteid, siit õpime meiegi,» kommenteeris ASi Thulema peadirektor August Kull Standardi sammu. «Standardile on Eesti turg kitsaks jäänud, seega arvan, et nüüd piiluvad tõsiselt välja,» lisas Kull.
Standardi müügipoliitikat hindas Kull ameerikalikult agressiivseks. «Tundub liiga pealetükkiv,» märkis ta. «Meie eesmärk ei ole iga hinna eest müüa, vaid kinnistada klient,» võrdles Kull.
«Elu on sundinud, et ellu jääda,» kommenteeris konkurendi väidet Veskimägi.
Eesti büroomööbli turu aastakäibeks hinnatakse umbes 300 miljonit krooni, Standardi turuosa on sellest umbes kolmandik, Thulemal umbes 15 protsenti.
Nii Standardi kui Thulema turunduskulud on ühes suurusjärgus. Standardi eelarves on sel aastal turundusele eraldatud 4 miljonit, tuleval aastal 5 miljonit krooni. Thulema turunduskuludeks hindas August Kull kolm kuni viis miljonit krooni aastas.