Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Börsilangus viib autotootjatelt kliendid
Esmaspäeval suutis Saksamaal börsilangusele kõige kauem vastu panna BMW, mis kuumade kuulduste põhjal oli peamine kandidaat Briti viimase kodumaise automargi ülevõtmiseks.
Investorid lootsid, et luksus on kindel saar ümbritsevas kaoses. Päeva peale kukkus aga ka BMW aktsia ning sugugi mitte põhjendamatult. Börsimullide lõhkemine Euroopas, Aasias ja USAs on autotööstusele halb uudis. Ei aidanud seegi, et Saksa autotööstuse lipulaev Daimler Benz teatas sel nädalal kolmanda kvartali müügikäibe 15protsendilisest kasvust.
Tokyo autonäitusel nädal tagasi paistis kõik veel hästi olevat. Saksa autotootjad BMW, Mercedes, Porche ja VW tütarfirma Audi on pärast 1990. a alguse langust teinud tugeva panuse luksusautodele. Ühine näitusel tutvustatud uutele luksusmudelitele on see, et kaubaks lähevad need kõige paremini majandusbuumi riikides, nagu seda viimastel aastatel on olnud USA ja Kagu-Aasia. Nõrga konjunktuuriga koduturul on automüük tagasihoidlik.
Tokyo näitusel demonstreerisid Saksa autotöösturid ka oma uusimaid kõrgeima luksusklassiga autosid. Daimler Benz tutvustas uut tüüpi Mercedest, mis on nime saanud Saksa autokonstruktori Wilhelm Maybachi (1846--1929) järgi ning mille kogupikkus on 5,77 meetrit.
Eest meenutab auto traditsionaalset Mercedest, salongi peab aga ära mahtuma televiisor, video, minibaar, väike arvuti, klaaskatus ja elektriliselt reguleeritavad istmed. Tokyos viibinud Daimleri esindaja sõnul on 12silindrilise uue mudeli parimad turud USAs ja Aasias.
Ka Volkswagen tutvustas Tokyos uut 12silindrilist autot W 12, mida valmistatakse vaid eritellimuste alusel.
Kui Tokyos valitsenud meeleolud oleksid püsinud kauem või börsikrahh pisut viibinud, ei oleks BMW, kes tarnib 12silindrilisi mootoreid Rolls Royce'i supermudelitele, Briti autofirma müügi väljakuulutamisele reageerinud pelgalt huvi möönmisega.
Küsimus on selles, kas viimaste nädalate sündmused, mis on rikkuse muutnud vaid rikkuseks paberil, pole makulatuuriks muutnud ka luksusautode tootjate müügiplaane. DN