• OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga−0,07%891,28
  • OMX Tallinn−0,05%2 056,93
  • OMX Vilnius−0,06%1 202,53
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1001,05%8 959,76
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • OMX Baltic−0,09%298,78
  • OMX Riga−0,07%891,28
  • OMX Tallinn−0,05%2 056,93
  • OMX Vilnius−0,06%1 202,53
  • S&P 5000,61%6 263,26
  • DOW 300,49%44 458,3
  • Nasdaq 0,94%20 611,34
  • FTSE 1001,05%8 959,76
  • Nikkei 225−0,44%39 646,36
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,37
  • 31.10.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Börsilangus viib autotootjatelt kliendid

Esmaspäeval suutis Saksamaal börsilangusele kõige kauem vastu panna BMW, mis kuumade kuulduste põhjal oli peamine kandidaat Briti viimase kodumaise automargi ülevõtmiseks.
Investorid lootsid, et luksus on kindel saar ümbritsevas kaoses. Päeva peale kukkus aga ka BMW aktsia ning sugugi mitte põhjendamatult. Börsimullide lõhkemine Euroopas, Aasias ja USAs on autotööstusele halb uudis. Ei aidanud seegi, et Saksa autotööstuse lipulaev Daimler Benz teatas sel nädalal kolmanda kvartali müügikäibe 15protsendilisest kasvust.
Tokyo autonäitusel nädal tagasi paistis kõik veel hästi olevat. Saksa autotootjad BMW, Mercedes, Porche ja VW tütarfirma Audi on pärast 1990. a alguse langust teinud tugeva panuse luksusautodele. Ühine näitusel tutvustatud uutele luksusmudelitele on see, et kaubaks lähevad need kõige paremini majandusbuumi riikides, nagu seda viimastel aastatel on olnud USA ja Kagu-Aasia. Nõrga konjunktuuriga koduturul on automüük tagasihoidlik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tokyo näitusel demonstreerisid Saksa autotöösturid ka oma uusimaid kõrgeima luksusklassiga autosid. Daimler Benz tutvustas uut tüüpi Mercedest, mis on nime saanud Saksa autokonstruktori Wilhelm Maybachi (1846--1929) järgi ning mille kogupikkus on 5,77 meetrit.
Eest meenutab auto traditsionaalset Mercedest, salongi peab aga ära mahtuma televiisor, video, minibaar, väike arvuti, klaaskatus ja elektriliselt reguleeritavad istmed. Tokyos viibinud Daimleri esindaja sõnul on 12silindrilise uue mudeli parimad turud USAs ja Aasias.
Ka Volkswagen tutvustas Tokyos uut 12silindrilist autot W 12, mida valmistatakse vaid eritellimuste alusel.
Kui Tokyos valitsenud meeleolud oleksid püsinud kauem või börsikrahh pisut viibinud, ei oleks BMW, kes tarnib 12silindrilisi mootoreid Rolls Royce'i supermudelitele, Briti autofirma müügi väljakuulutamisele reageerinud pelgalt huvi möönmisega.
Küsimus on selles, kas viimaste nädalate sündmused, mis on rikkuse muutnud vaid rikkuseks paberil, pole makulatuuriks muutnud ka luksusautode tootjate müügiplaane. DN

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 6 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele