Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ajaleht Time uuris toote ja riigi imagot
Kümnes tooterühmas tunnistati oma ala liidriteks Sony (koduelektroonika), Nike (spordijalatsid), Heineken (õlu), IBM (arvutid), Nokia (mobiiltelefonid), Smirnoff (viin), Canon (fotoaparaadid), Mercedes-Benz (luksusautod), Rolex (luksuskellad) ja Christian Dior (moerõivad).
Kümnest tootest üheksa puhul nimetati õigesti ära ka tootjamaa. Ainult mobiiltelefonide puhul nimetasid vastajad rohkem Rootsit, ehkki Ericsson sai Nokiast 10% vähem hääli. Selle üks põhjus on see, et Nokia ei ole oma mobiiltelefonide reklaamimisel rõhutanud Soomet tootjamaana.
Toodete disaini poolest tuntud riigid järjestati järgmiselt: Itaalia, Prantsusmaa, ?veits, Jaapan, Rootsi, USA, Taani, Suurbritannia ja Soome.
Kõige keskkonnasõbralikumate toodete valmistajaks peeti Rootsit. Järgnesid ?veits, Norra, Holland, Taani, Saksamaa ja Soome. Peale selle olid rootslased hinnatud ka kui otsekohesed ja ausad äripartnerid.
Küsitluse tulemused on tekitanud Soomes pettumust. Nagu ütles väliskaubandusliidu tegevdirektor Seppo Härkönen, on Soome-pilt isegi veel halvem kui omal ajal NSV Liidu naabrina.
Kuna Soome-sugusel väikeriigil ei ole vahendeid oma tuntuse suurendamiseks paljudel turgudel, siis tuleb tal täpselt keskenduda kindlatele sihtrühmadele ja turgudele, tõdes ta. KL