• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 03.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ajaleht Time uuris toote ja riigi imagot

Kümnes tooterühmas tunnistati oma ala liidriteks Sony (koduelektroonika), Nike (spordijalatsid), Heineken (õlu), IBM (arvutid), Nokia (mobiiltelefonid), Smirnoff (viin), Canon (fotoaparaadid), Mercedes-Benz (luksusautod), Rolex (luksuskellad) ja Christian Dior (moerõivad).
Kümnest tootest üheksa puhul nimetati õigesti ära ka tootjamaa. Ainult mobiiltelefonide puhul nimetasid vastajad rohkem Rootsit, ehkki Ericsson sai Nokiast 10% vähem hääli. Selle üks põhjus on see, et Nokia ei ole oma mobiiltelefonide reklaamimisel rõhutanud Soomet tootjamaana.
Toodete disaini poolest tuntud riigid järjestati järgmiselt: Itaalia, Prantsusmaa, ?veits, Jaapan, Rootsi, USA, Taani, Suurbritannia ja Soome.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige keskkonnasõbralikumate toodete valmistajaks peeti Rootsit. Järgnesid ?veits, Norra, Holland, Taani, Saksamaa ja Soome. Peale selle olid rootslased hinnatud ka kui otsekohesed ja ausad äripartnerid.
Küsitluse tulemused on tekitanud Soomes pettumust. Nagu ütles väliskaubandusliidu tegevdirektor Seppo Härkönen, on Soome-pilt isegi veel halvem kui omal ajal NSV Liidu naabrina.
Kuna Soome-sugusel väikeriigil ei ole vahendeid oma tuntuse suurendamiseks paljudel turgudel, siis tuleb tal täpselt keskenduda kindlatele sihtrühmadele ja turgudele, tõdes ta. KL

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele