• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsavedajad nõuavad lisatonne

    Teede- ja sideministeerium võtab vastu metsavedajate ja Eesti metsatööstuse liidu esindajad. Metsaveokite maksimaalse täismassi suurendamine on habemega teema, milles ka seekord vaevalt kokkuleppele jõutakse.
    Puiduvedajate nõudmine on lihtne. Lubage meil metsaveokitele laadida 20 tonni rohkem ja transpordi hind metsatöötlejatele langeb 20 protsendi võrra. Majanduslik kasu on tuntav.
    Ministeeriumi vastulause on sama lihtne. Läänes konstrueeritud metsaveokid on täiskoormaga sõitmiseks mõeldud lääne normide kohaselt ehitatud maanteedel. Meie teedel nii raskeid koormaid vedada pole võimalik. Lõhume teed päris ära.
    Teede- ja sideministeerium on hakanud propageerima ka ideed puhastada Tartu maantee raskeveokitest ja suunata need Tallinna ning Tartu vahet sõitma mööda Piibe maanteed. Raske on autovedajate kulutusi tõsta ligi 20 protsenti midagi vastu andmata. Metsavedajatega on see võimalus aga olemas. Suunata nad Tartu maanteelt Piibe maanteele. Vastu lubada neile 60tonnine täismass. Teede- ja sideministeeriumi kantsleri nõunik Väino Soonike teab, et Piibe maantee on veel viletsam kui Tartu maantee. Ehitatud eri aegadel erineva kvaliteediga materjalidest. Tavapärasest raskemate veokite liiklemine ei ole seal mõeldav. Tee renoveerimine nõuab sadu miljoneid kroone. Euroopa nõuetele vastava teepiruka ehitamine (vajalikud aluskihid, 4--5cm asfaltbetoonkate) maksab ca 2 miljonit krooni kilomeeter.
    Sellisel juhul on üldse kaheldav ametnike idee suunata Piibe maanteele kogu raskeveokite liiklus. Eestis on lubatud täismass 40 t, iga telje kaudu võib teele edasi kanduda maksimaalselt 10 t raskust. Enamik raskeveokeid on nelja- või viieteljelised ning jäävad praegu lubatu piiresse. Spetsiaalsed metsaveokid on kuue- või enamateljelised autorongid. 60tonnise täismassi korral oleks ühe telje koormus aga samuti 10 tonni. Seega, kui maanteedel ei või sõita kuueteljelised 60tonnised veokid, ei või seal ka liikuda neljateljelised 40tonnised veokid.
    Võib uskuda, et lähemate aastate jooksul ei suurendata kaalupiire ja ei suunata veoseid ümber. Transpordi hind ei ole ministeeriumi mure. Küll on aga tema mure leida miljoneid teede remondiks. Seetõttu on mõttetu riskida eksperimentidega, mis võivad lõppeda teedevõrgu lagunemisega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Soome suurim maasikakasvataja palkab ukrainlaste asemele tailased
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Ehituses mõjutavad otsuseid riik, alampakkujad ja teadmatus
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.