Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsavedajad nõuavad lisatonne

    Teede- ja sideministeerium võtab vastu metsavedajate ja Eesti metsatööstuse liidu esindajad. Metsaveokite maksimaalse täismassi suurendamine on habemega teema, milles ka seekord vaevalt kokkuleppele jõutakse.
    Puiduvedajate nõudmine on lihtne. Lubage meil metsaveokitele laadida 20 tonni rohkem ja transpordi hind metsatöötlejatele langeb 20 protsendi võrra. Majanduslik kasu on tuntav.
    Ministeeriumi vastulause on sama lihtne. Läänes konstrueeritud metsaveokid on täiskoormaga sõitmiseks mõeldud lääne normide kohaselt ehitatud maanteedel. Meie teedel nii raskeid koormaid vedada pole võimalik. Lõhume teed päris ära.
    Teede- ja sideministeerium on hakanud propageerima ka ideed puhastada Tartu maantee raskeveokitest ja suunata need Tallinna ning Tartu vahet sõitma mööda Piibe maanteed. Raske on autovedajate kulutusi tõsta ligi 20 protsenti midagi vastu andmata. Metsavedajatega on see võimalus aga olemas. Suunata nad Tartu maanteelt Piibe maanteele. Vastu lubada neile 60tonnine täismass. Teede- ja sideministeeriumi kantsleri nõunik Väino Soonike teab, et Piibe maantee on veel viletsam kui Tartu maantee. Ehitatud eri aegadel erineva kvaliteediga materjalidest. Tavapärasest raskemate veokite liiklemine ei ole seal mõeldav. Tee renoveerimine nõuab sadu miljoneid kroone. Euroopa nõuetele vastava teepiruka ehitamine (vajalikud aluskihid, 4--5cm asfaltbetoonkate) maksab ca 2 miljonit krooni kilomeeter.
    Sellisel juhul on üldse kaheldav ametnike idee suunata Piibe maanteele kogu raskeveokite liiklus. Eestis on lubatud täismass 40 t, iga telje kaudu võib teele edasi kanduda maksimaalselt 10 t raskust. Enamik raskeveokeid on nelja- või viieteljelised ning jäävad praegu lubatu piiresse. Spetsiaalsed metsaveokid on kuue- või enamateljelised autorongid. 60tonnise täismassi korral oleks ühe telje koormus aga samuti 10 tonni. Seega, kui maanteedel ei või sõita kuueteljelised 60tonnised veokid, ei või seal ka liikuda neljateljelised 40tonnised veokid.
    Võib uskuda, et lähemate aastate jooksul ei suurendata kaalupiire ja ei suunata veoseid ümber. Transpordi hind ei ole ministeeriumi mure. Küll on aga tema mure leida miljoneid teede remondiks. Seetõttu on mõttetu riskida eksperimentidega, mis võivad lõppeda teedevõrgu lagunemisega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.