• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,71
  • 20.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus autovedajate liit sai 2000 Venemaa veoluba

ERSALi juhatuse esimees Armas Pennie ütles, et tänaseks kuulub nende liitu 32 autoveofirmat. ERSAL ei taha end vastandada Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioonile (ERAA), kahe kutseühingu vahel on sõlmitud koostöölepe ning peaaegu kõik ERSALi liikmed kuuluvad ka ERAAsse. Pennie sõnul loodi ERSAL eelkõige seepärast, et ERAA ülesanded on liiga globaalsed, mistõttu ta ei suuda lahendada näiteks konkreetselt Venemaaga seotud probleeme.
ASi Ater president Vladimir Kostikov sõnas, et ERSALi loomise üks põhjus oli läinud aastal teravnenud Eesti autovedajate probleemid Venemaal. Näiteks Ater on tänaseks Venemaal võitnud kõik kohtuvaidlused, mis on seotud nende 18 veoki arestimisega Vene tolli poolt. «Meid süüdistati tollipettuses, ehkki see on absurdne,» tõdes Kostikov. «Autovedajal pole mingit mõtet pettustega tegelda, sest ta ei võidaks ka hea õnne korral midagi. Pettustega on Venemaal seotud kauba saajad ja edasimüüjad, kelle äraostetud tollitöötajad sisestavad arvutisüsteemi valeandmeid.»
Kostikov lisas, et Ater on tööle võtnud juristi, kelle ainuke ülesanne on lahendada Vene tollis ettetulevaid probleeme. Peatselt hakkab ta teenindama kogu ERSALi liikmeskonda.
ASi Nurk TS president Andrei Jemeljanov nentis, et Eesti autovedajad seisavad Venemaal silmitsi Soome-poolse konkurentsiga. 40 protsenti Moskvasse suunduvast transiidist on enda kätte haaranud Soome autovedajad. Nende põhieelis on selles, et neil on riigi abiga rajatud Venemaa pealinna neli oma tolliterminaali, mistõttu ei tule neil kokku puutuda äraostetud tolliametnikega.
Soome autovedajate põhikonkurentideks võivad Jemeljanovi sõnul kujuneda just Eesti autovedajad, sest Moskva on Tallinnale Helsingiga võrreldes märksa lähemal. «Soome autoveofirmade prospektil pole konkurentsi kartuses Eestit isegi kaardile märgitud,» lisas ta.
Vladimir Kostikov märkis, et Eesti riik peaks analoogselt meie põhjanaabritele kaasa aitama oma tolliterminaali rajamisele Moskvasse. Kostikovi sõnul lahendaks see paljud probleemid ning aitaks Eesti autovedajail pakkuda soomlastele tõsist konkurentsi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele