Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedese nooruslik välimus võimaldab pettusi

    Mercedeste hea vastupidavus võimaldab hõlpsasti auto läbisõiduga lollitada -- Silberautos meenutatakse juhtumit, kui turult auto ostnu ehmatuseks selgus, et spidomeetri järgi vaid 90 000 km läbinud autol tegelikult juba üle 300 000 km rataste alt läbi käinud oli.
    Pettusi hõlbustab asjaolu, et korrosioonikindlana võib kümmekond aasta vana auto näha välja kui uus. Silmaga on pettust raske kindlaks teha, sest kulunud detaile saab ju vahetada. Ka aastaarvu on raske määrata, sest otse seerianumbrist seda välja lugeda ei saa. Põhjuseks on Mercedese poliitika, mis näeb ette ka kasutatud auto ostmise esinduse kaudu.
    Toomas Kreek Silberautost hindab, et Eestis peaks kõige enam olema nn 124-kerega Mercedeseid, st aastatel 1985--95 toodetud E-klassi autosid (palju kõneainet pakkunud «kurvasilmse» eelkäija). Peamiselt on tegu eraviisiliselt Saksamaalt või Hollandist Eestisse toodud autodega, enamlevinud on 2,3-liitrise mootoriga autod.
    124 kolm põlvkonda eristuvad väliselt detailide -- küljeliistude, kaitseraudade, tulede jms poolest. Mootoripõlvkondade vahetus toimus 1992. aastal kui uuendati kogu gammat (v.a 2-liitrine diiselmootor). Kasutusele tuli neljaklapisüsteem ja elektrooniliselt juhitav mehaaniline sissepritsesüsteem asendus elektroonilisega.
    Mercedes on kaua kestev auto, mistõttu auto jääkväärtus on suhteliselt kõrge. Eriti paistab vastupidavus välja kere juures, kus roostet kohtab vaid mehaaniliste vigastuste ja mõningate keevisõmbluste juures. Kaua kestavad ka mootorid -- Silberautos on nähtud bensiinimootoreid, mille läbisõit ulatub 400 000 km-ni ja mis kapitaalremonti veel ei nõua.
    Vanadel autodel kasutatav elektroonilise juhtimisega sissepritsesüsteem on ülitundlik vee ja prahi suhtes, mistõttu veel mõne aasta eest kohtas sageli kehvast kütusest rikutud autosid. Remont läheb sel juhul kalliks -- jagamispea vahetus maksab ca 13 000 krooni. Kokkuvõttes on Mercedese hooldus ja remont siiski suhteliselt odav, sest originaalvaruosad on isegi odavamad kui paljudel odavamatel autodel ja neid kulub vähe.
    Eesti teedel saab vatti esisild, mistõttu sagedamini vahetamist vajavateks detailideks on roolivarda otsad ja ?arniirid. Nende keskmiseks eaks Eesti teedel hindas Toomas Kreek ca 100 000 km läbisõitu, Lääne-Euroopas pole 200 000 km enamasti mingiks probleemiks. Eriti hukutavalt mõjuvad pinnatud teed, mis panevad auto otsekui vibropingile.
    Summutid reeglina ei roosteta, kuid vanematel autodel kipuvad sõelad kuumuse ja niiskuse koosmõjul lahti tulema.
    Vanematel autodel kipuvad korrodeeruma tagapidurite kettad. «Need saavad esipiduritest rohkem vett ja pori ja kuna tagapidurite rakendumistugevus on väiksem kui esipiduritel, on ka nende isepuhastumisvõime kehvem,» kommenteeris Kreek.
    väljalaskeaasta 1985--89 75 000--130 000 kr
    väljalaskeaasta 1989--93 130 000--200 000 kr
    väljalaskeaasta 1993--95 200 000--400 000 kr
    Märkus: kehtib autodel, mis pole teinud avariid, on käinud korralikult hoolduses ja mille kilometraazhi pole võltsitud.
    1. Ford Scorpio - 337 p
    2. Lancia Y - 291 p
    3. MB 200-300E - 273 p
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.