• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 24.03.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööjõuturul napib tasemega logistikuid

Logistikuks pürgija peab oskama rääkida inglise keeles spetsiifilistel teemadel: transpordi liikumisest, toote ladustamisest jne.
Logistiku kandidaadil peab olema kõrge pingetaluvus. Asju tuleb ajada mitme instantsiga, eri keeltes, lülituda kiiresti ümber erinevatele olukordadele.
Tarneklauslid ja tollindus on spetsiifilised asjad ja nendes orienteerumine on kandidaadile soovitatav, kuid mitte nõutav eeltingimus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Logistikuid otsides laekub tavaliselt 20--30 avaldust, millest enamik vastab meie esitatud nõudmistele. Logistikute palk on samal tasemel teiste alade spetsialistidega. Reatöötaja kuutasu on 10 000--12 000 krooni, logistikaosakonna juhatajal 16 000--18 000 krooni.
Logistiku teadmised määrab ettevõtte profiil, kus ta tööle hakkab.
Kui firma tegevus ulatub välismaale, siis on logistikule möödapääsmatu tunda väliskaubanduse põhialuseks olevaid Incotermsi tarneklausleid. Rääkimata sellest, et ta valdab täielikult transpordi ja kättetoimetamise ideoloogiat ning tehnikat.
Importöör-edasimüüja teenistuses oleval logistikul peab väliskaubandusmehhanismi tundmine olema obligatoorne.
Muidu ei kujuta ta ette tehingu tekkimise protsessi, sinna juurde kuuluvaid vajalikke dokumente ja nende vahetust.
Uhkelt planeeritud logistilised skeemid võivad seetõttu puhtformaalsetel põhjustel uppi lennata.
Vähemasti oma kauba kohta käivaid tarnetingimusi peab firma logistik teadma. Vahel määratleb välispartner tarnetingimuse ühtmoodi, kuid käitub teisiti. Logistik peab olema suuteline jõudma välispartneriga tulemini, et ostja ja müüa vahel kokku lepitud reeglitest peetakse kinni.
Õiguslik arusaam võiks logistikul olla vähemalt keskerihariduse baasil. Tegelikult on logistikuid vist niipalju vaja, et neid ei jõuta sellisel tasemel toota. Kuid logistikadirektoril peab õiguslik arusaam olema vähemasti ülikooli baaskursuse tasemel. Kohtuvaidluste puhul tuleb tihti välja ebaarukas käitumine.
Inglise keelt peab oskama suhtlustasandil, et võõras riigis oma asju korraldada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele