«Meie arvates on oht tõsine,» kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch neljapäeval teede- ja sideministrile, erastamisagentuuri peadirektorile ja Valga külmutusvagunite depoole saadetud sõnumit. Sellises olukorras on äärmiselt tõenäoline, et Venemaa keeldub Valga külmutusvagunite depoo vaguneid vastu võtmast, vagunite kuhjumine piiriületusjaamas loob Eesti Raudtee infrastruktuuris olukorra, kus kogu ülejäänud vedude teostamine sellel suunal osutub võimatuks, teavitas Juchnewitsch. «Vastutustundetu käitumisega on Valga külmutusvagunite depoo seadnud ohtu nii Eesti Raudtee lepinguliste kohustuste täitmise kui kogu transiidipoliitika teostamise,» teatas Juchnewitsch.
Valga külmutusvagunite depoo juhatuse esimehe Aare Viira sõnul kehtib Valga külmutusvagunite depoo liiklemisluba kuni tuleva aasta aprillini. «Sellega peaks asjad reguleeritud olema,» märkis ta. Loa saime juba pärast külmutusvagunite kasutamise lepingu tühistamist, selgitas Viira.
Majandusleping määrab tariifijaotuse Vene raudteega ehk kui palju maksavad nemad meie vagunite kasutamise eest, rääkis Viira. Venemaa ei ole mingil juhul huvitatud vedude katkestamisest, praegu ei pea nad lepingu puudumise tõttu meiega raha jagama, ütles Viira. «Lepingu puudumine teeb tõesti murelikuks, aga miks Eesti Raudtee meie pärast muretseb, ei saa aru,» lausus Viira.
Teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja sõnul ei saa minister Raivo Vare tekkinud olukorda kommenteerida, sest ohu tõenäosus sõltub Vene teedeministeeriumist. «Pealegi pole kiri veel tema lauale jõudnud,» lisas ta.
Seotud lood
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele