Toomas Lepp on peadirektori käsutuses olevast autost rääkides napisõnaline. Leping auto saamiseks sõlmiti Lepa sõnul enne tema asumist ETV peadirektoriks. «Kui ma siia tööle tulin, oli Hagi ?eini (ETV endine peadirektor -- toim.) masin puruks sõidetud ning uue auto peale leping juba tehtud,» räägib Lepp.
Eelmise aasta lõpul Ühispangaga sõlmitud reklaamilepingu alusel kinkis pank Eesti Televisioonile Saab 9-5. «See on ju tavaline bartertehing,» sõnab Lepp. «Vahetatakse arveid, kuid raha ei liigu. See on kõikides televisioonides täiesti igapäevane nähtus.»
Kes Ühispangaga reklaamilepingu sõlmis, ei soovi Lepp täpsustada, põhjendades seda lepingu konfidentsiaalse iseloomuga. Äripäeva andmetel kirjutas lepingule alla tollane ETV reklaamijuht Rait Killandi. Ühispanga poolt allkirjastas lepingu panga asepresident Janek Mäggi.
Mäggi sõnul soovis Ühispank tasuda ETV-le reklaa-mikampaania eest 300 000 krooni, kuid avalik-õiguslikku televisiooni ei huvitanud raha, vaid auto. Mäggi kommenteerib tehingut, et pangal pole vahet, kas tasuda reklaamikampaania eest toasussides, autoga või rahas.
«Raamatupidamises on kõik korras, sest arveid ju vahetatakse, kuid raha ei liigu,» räägib Toomas Lepp. «Maksud saavad kõik makstud, see on täiesti tavaline asi televisioonides.»
Samas ärritub Lepp, kui ta saab teada, et Äripäeva fotograaf pildistas läikivpunast peadirektori Saabi Eesti Televisiooni administratiivhoone ees. Tagatipuks lubab ta Äripäeva foto avaldamise korral kohtusse kaevata.
Maksuameti asedirektor Aivar Sõerd ei oska lepingut nägemata seda tehingut kommenteerida. «Kõigepealt peaksin lepinguga tutvuma,» sõnab ta. «Tuleks selgitada, kuidas tehing on raamatupidamises kajastatud ja kas see on kooskõlas raamatupidamisseaduse ja ettevõtte raamatupidamise sise-eeskirjadega.»
Ettevõtte raamatupidamises tuleb Sõerdi sõnul kajastada kõik toimingud, sealhulgas ka bartertehingud, mille tagajärjel toimuvad muudatused ettevõtte vara koosseisus. «Kuna väidetavalt on arved esitatud, on tõenäoliselt need tehingud kajastatud ka vastava kuu käibedeklaratsioonis,» kommenteerib Sõerd. «Ei tahaks uskuda, et televisioon on varjanud oma maksustatavat käivet, mis tekib reklaamiteenuse realiseerimisest.»
Aasta alguses olid Eesti Televisioonis üleval kuulutused, millega teletöötajaid kutsuti kandma oma palk Ühispanka. Kuulutuse kohaselt pidid sellega kaasnema kõik panga teenused soodustingimustel.
Toomas Lepp väidab, et kogu ETV raha ei hoita Ühispangas. Raha on jaotatud nelja kommertspanga vahel ja töötajad on avanud kontod Ühispangas enda soovil, räägib ta.
«Kedagi ei sunnitud Ühispangas arvet avama, lihtsalt Ühispank tegi pakkumuse ja me pidasime koosolekuid, et inimestele selgitada, miks on kasulik plastikkaarti omada,» sõnab Lepp.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.