• OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,24%6 385,95
  • DOW 300,06%44 658
  • Nasdaq 0,45%21 193,7
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • OMX Baltic−0,25%295,41
  • OMX Riga0,58%906,65
  • OMX Tallinn−0,24%2 036
  • OMX Vilnius−0,04%1 201,36
  • S&P 5000,24%6 385,95
  • DOW 300,06%44 658
  • Nasdaq 0,45%21 193,7
  • FTSE 1000,01%9 136,94
  • Nikkei 225−0,05%40 654,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • 21.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võru rippsild kujuneb oodatust kallimaks

Treiali sõnul peavad nad enne otsuse tegemist läbirääkimisi pakkujatega. «Tahame selgusele jõuda, kas eksinud on projekteerija või on ehitusfirmad kasumiahnuses omavahel kokku leppinud,» sõnas Treial.
Rippsilla projekteerija, maanteeameti teedeosakonna sildade peaspetsialist Jaan Linno on kalkuleerinud silla maksumuseks 3,38 miljonit krooni.
Ehituskonkursil tegi odavaima pakkumuse AS Via Pont, pakkudes 4,98 miljonit krooni. ASi EMV 5,28 miljoni kroonisele pakkumusele lisandunuks 480 000 krooni juurdepääsuteede ehituseks. AS Laarmann & Co hindas silla ehitusmaksumuseks 5,88 miljonit krooni ja juurdepääsuteede ehitamiseks 814 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võru linn on peamiselt sillaehituse tarbeks laenanud Ühispangast viis miljonit krooni. Harri Treiali sõnul ei soovi linn tänavu rohkem laenata. «Kui ehitaja tõestab, et silla ja juurdepääsuteede ehitusmaksumus on 5--6 miljonit krooni, hakkame otsima võimalust ehitada sild etapiliselt,» rääkis Treial. «Optimistina usun, et sügiseks on vähemalt sild valmis.»
Jaan Linno kinnitusel sisaldab projekteerija kalkulatsioon vaid rippsilla konstruktsiooni maksumust. «Me ei arvestanud ehitustehnoloogiat ega pealesõiduteid,» lisas Linno.
Via Ponti peainseneri Märt Susi sõnul on pakkujatevaheline kokkumäng välistatud. «Meie oleme oma pakkumusse kalkuleerinud normaalse paariprotsendilise kasumi,» täpsustas Susi. «Samas ei oska me praegu prognoosida, kui raskeks ja kalliks osutuvad ehitustööd, sest aluspinnas on suhteliselt halb.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 17 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele