• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teede- ja sideministeerium vajab aastas 2 mld krooni

    «Loksuva finantseerimisega pole enam võimalik edasi minna,» põhjendas Vare rahavajadust, avades teede- ja sideministeeriumi korraldatud seminari «Milliseid teid tulevikku rajame?».
    Vare hinnangul on kaks valupunkti maanteed ja raudtee, mille rahavajadust tuleb teadvustada. «Kriitiline piir on käes,» märkis ta.
    Vare sõnul vajab ainuüksi maanteede hädapärane korrastus aastas kaks miljardit krooni. «Siin ei ole juttu uute teede ehitamisest,» täpsustas ta. Teede remondita on Vare sõnul paratamatu, et ettevõtlus Tallinnast välja ei liigu. «Ilma maanteedeta areneme paratamatult linn-riigiks,» kommenteeris ta.
    Muutmaks teede remonti sõltumatuks ministeeriumile eraldatud eelarverahast paneb teede- ja sideministeeriumi ette luua teedekapital, kuhu laekub otse kütuseaktsiis, mida sel aastal on plaanitud koguda 1,2 miljardit krooni. Praegu läheb kütuseaktsiis riigieelarvesse, kust finantseeritakse ministeeriumi.
    Vare sõnul on teedekapitali idee poliitikute seas ääretult ebapopulaarne. «On ka teistsuguseid fonde ja kapitale, näiteks keskkonna alal,» põhjendas ta. Teedekapitali loomine vähendab ka rahandusministeeriumi võimalust manööverdada eelarveaukude täitmisel, sest kogu aktsiisiraha läheb otse teede remondiks, lisas Vare.
    Raudtee vajab hädavajalikeks investeeringuteks Vare sõnul kolme aasta jooksul 3,6 miljardit krooni. «Probleem on piirijaamad, kus ainuüksi teise rööpapaari ehitamine maksab 180 miljonit,» teatas ta. «Kui raha ei tule, tuleb reisijate vedu raudteel ära lõpetada,» nentis Vare.
    Tallinna sadam on Vare sõnul tänu soodsale asukohale seni loomulikult arenenud, aga ka siin on ees piir, mille seab raudtee. Hiljemalt järgmisel aastal katkeb transiitkaubanduse areng raudtee piirijaamade ammendumise tõttu, möönis Vare. Selleks, et hädapärast taset hoida, on vaja transpordile tuleval aastal 11,5 protsenti ja ületuleval 12 protsenti riigieelarve tuludest, märkis ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Einar Vallbaum: Narva-Jõesuu muulist sõltub erakordselt palju
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Oluline osa Eesti turismitööstuse arengust takerdub Narva-Jõesuu lagunenud muuli taha, mille korrasolust sõltub eestlaste võime oma territoriaalvetes majandada., kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
USA lihtsustab reisimistingimusi
Valge Maja teatas täna, et alates novembri algusest leevenevad reisitingimused mittekodanikele USA-sse reisimisel. Riiki lastakse välismaalased kes on täielikult vaktsineeritud, vahendab Yahoo Finance.
Valge Maja teatas täna, et alates novembri algusest leevenevad reisitingimused mittekodanikele USA-sse reisimisel. Riiki lastakse välismaalased kes on täielikult vaktsineeritud, vahendab Yahoo Finance.
Raadiohommikus: verelaskmine aktsiaturgudel ja ämbrid LHV märkimisõigusega
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Teeme värske kokkuvõtte verelaskmisest maailma aktsiaturgudel ja proovime hinnata, kas oleme sisenemas karuturule või on hoopis tegemist hea ostukohaga.
Ettevõtjad teevad katkiste kristallkuulide kiuste kasvuplaane
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.
"Mul on kodus kristallkuul, aga sellel kuulil on üks nurk katki, et ega see väga hästi tööta," võttis plastitööstuse Estiko-Plastar juht Meelis Jürgens kokku segasel ajal järgmise aasta kasvuplaanide tegemise.