• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida teha, kui autol läheb kumm tühjaks?

    Autos peaks alati kaasas olema kontrollitud rõhuga varuratas, tõkiskingad, rattavõti, tungraud ja töökindad. Kogenud juht peaks oskama ratast vahetada ja tal ei juhtu, et tehase rattavõti ei sobi hiljem ostetud valuvelje kinnitusaukudesse.
    Uuematel autodel kasutatakse enamasti tubeless-ehk lohvita rehve. Püsiv väike rõhulangus viitab väikesele torkele või veljeserva vigastusele. Viimasel puhul tuleks kasutada töökoda ja rehvi hävimise vältimiseks velg välja vahetada. Vigastatud koht on tavaliselt ise leitav.
    Ka suuremad torkeaugud võib ise leida. Torke põhjustaja väljatõmbamisel on edasisõitmine võimatu. Reeglina saab rehvi kinnijäänud naelaga ettevaatlikult lähedal asuvasse töökotta sõita. «Kummimeeste» kollektsioonidest võib leida huvitavaid torkajaid, nt naiste juuksenõelu.
    Pumpamisvõimaluse korral võib rehvi sisse pritsitava auke täitva aerosooli kasutamisega töökoja külastust edasi lükata. Tuleb aga arvestada, et ülemäärane mittetahkestunud täitevedelik võib põhjustada ratta disbalanssi. Katkise rehvi remondist pääseb ainult rehvi rebendite puhul, mis tekivad teravaservalisest august läbisõitmisel. Siis tuleb rehv vahetada.
    Rehviremondi odavaim abipakend sisaldab erimõõdulisi lohvipaikasid, liimi või liivapaberit. Remont on analoogne jalgrattakummi lappimisega.
    Lihtsaim töökodades kasutatav rehviremondi kohver sisaldab kaht spetsiaalset tööriista, rasvanööri ja liimi. Värvipliiatsitaoline rasvanöör sisaldab liimi ja tema eeliseks on võimalus täita torkeauk väljastpoolt, rehvi maha võtmata. See on eriti tähtis veoauto rehvide puhul. Kompressoriga saab rehvi kohapeal sõidukõlbulikuks teha. Sõidu- ning iseäranis kiirete autode puhul tuleb turvalisuse tagamiseks kasutada rehviremondil nn seent -- lappi, mille keskel on saba august läbi tõmbamiseks ja augu täitmiseks.
    Spetsiaalsetes töökodades on kasutusel üle kümne erineva tööriista torkekoha ettevalmistamiseks, mitmeid materjale ja liime seene rehvi sisse liimimiseks.
    Kodus ei ole selline kollektsioon majanduslikult tasuv. Võib ju osta üle kahekümne abivahendiga remondikohvri, aga vajadus kõigi nende järele tekib ainult safarit sõites.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Roheelektrifirma uuendas börsiga tõotusi
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Norra tegi otsa lahti - intressimäärad hakkavad tõusma
Norra keskpank tegi esimesena sammu ülilõdva finantspoliitika karmistamiseks, tõstes baasintressimäärasid 0,25 protsendile. Mitu keskpanka on varsti Norrast eeskuju võtmas.
Norra keskpank tegi esimesena sammu ülilõdva finantspoliitika karmistamiseks, tõstes baasintressimäärasid 0,25 protsendile. Mitu keskpanka on varsti Norrast eeskuju võtmas.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Eesti majaehituse pärandihoidja: aastas jõuan teha kuni 15 palkmaja
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.