Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Põlevkivi peab sulgema kaks kaevandust

    ASi Eesti Põlevkivi nõukogu liikme, majandusministeeriumi nõuniku Arvi Hamburgi sõnul on 2000. aastaks kavas sulgeda tõenäoliselt Sompa ja Tammiku kaevandus.
    Nende kahe kaevanduse tootmismaht moodustab kogu Eesti Põlevkivis kaevandatavast 14,3 miljonist tonnist põlevkivist kümnendiku ehk 1,4 miljonit tonni.
    Hamburg märkis, et ainuüksi näiteks Sompas maksab kaevanduse sulgemine, tehnika väljatoomine ja uputamine 50--55 mln krooni. Me oleme seda meelt, et kaevandused suletakse laenu abil, mis makstakse tagasi allesjäävates kaevandustes toodetud põlevkivi müügist, lausus Hamburg.
    Küsimusele, mis saab suletavates kaevandustes töötavatest inimestest, vastas Hamburg, et paralleelselt sulgemistega lahendatakse ka tööjõuga seonduvad probleemid.
    Eesti Põlevkivi finantsdirektor Vello Tohver lisas, et kahe kaevanduse sulgemise korral suurendatakse teistes kaevandustes tootmist ja inimesed suunatakse nendesse tööle.
    Eesti Põlevkivi reformimisel on kavas jaotada karjäärid ja kaevandused põlevkivi tarbijate järgi. Näiteks Estonia ja Viru kaevandus peavad kava kohaselt töötama Eesti elektrijaama jaoks.
    Aidu karjäär ja Kohtla kaevandus peaksid Hamburgi sõnul olema reserveeritud põlevkiviõli tootmisele. Lõppkokkuvõttes võiksid nende üksuste omanikud olla sealse põlevkivi tarbijad ehk Kiviter ja Kunda Nordic Tsement, lisas ta.
    Lähtuvalt ümberkorraldustest kavatseb Eesti Põlevkivi ehitada üksuste ja elektrijaamade vahele lisaraudteed, et ei peaks põlevkivi veoks kasutama riigiraudteed. «Oma raudteega saab põlevkivi vedada kolm korda odavamalt, kui seda Eesti Raudtee praegu teeb,» sõnas Hamburg. Eesti Raudtee võtab ühe tonni põlevkivi vedamise eest umbes 20 krooni.
    Tohver märkis, et raudtee rajamine on eelkõige Eesti Energia huvides, sest veohinnad tuleb tasuda neil, mistõttu nemad otsivad ka võimalusi seda projekti finantseerida.
    Hamburgi sõnul on 1,5 miljardi kroonise käibega Eesti Põlevkivi selle aasta 70 miljoni kroonine kahjum eelkõige tingitud sellest, et ettevõtte loodetud hinnamuutus leiab aset pool aastat hiljem.
    Olulise osa Eesti Põlevkivi toodangu tonnihind tõuseb praeguselt 116 kroonilt 133 kroonile. Ettevõte lootis, et hind tõuseb mais-juunis, kuid tegelikult hakkab uus hind kehtima tuleva aasta alguses, kui tõuseb ka elektrienergia hind.
    Vello Tohver ütles, et ettevõte plaanib uue hinna kehtestada siiski 1. oktoobril, nagu on neid volitanud energiaturu inspektsioon, ehkki põlevkivi põhitarbijale, Eesti Energiale, see ei meeldi. «Meie arvates võiksid nad nüüd, mil on veel madalam hind, põlevkivi kokku osta,» sõnas Tohver. Samas ta märkis, et ilmselt tuleb see küsimus valitsuses täpsustada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.