Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trollidemaa pakub autoturistile kõiki mugavusi

    Norrale iseloomuliku-maks jooneks on kontrastiderohkus -- salapärased mäed, looklevad fjordid, sekka mõned suuremad linnad, ürgsed liustikud ja kosed, mõnus sulalumi ka keset kõige palavamat suve.
    Just Norras on paigad, kus võib aasta läbi rohelisel murul mõnuleda või käredat pakast nautida.
    Kes poleks kuulnud Bergeni kuulsast kalaturust, kust saab õhtusöögiks vaalaliha või elusaid krabisid kaasa osta! Päevaseks maiustamiseks käivad ka värskest suitsust lõhnavad makrellid ja otse loomulikult igasugustes variantides lõhe: soolatuna, suitsutatult, värskelt, tilliga vürtsitatult.
    Ja kes suudaks loobuda ühest rohelisse salatilehte uppuvast krevetisaiast või ehtsast, otse ahjust tulnud norra saiast koos tassi kohviga!
    Norrasse reisi planeerides tasub mõelda auto- või bussireisile. Kuna Norramaa ulatub 1752 meetrit põhjast lõunasse, siis ühel reisil tasub keskenduda kas Lõuna-, Kesk- ja Lääne- või Põhja-Norrale.
    Teed leida on suhteliselt lihtne. Korralik märgistus teedel, rohked suunaviidad ja ülikülluslik taustainfo turismiinfopunktides teeb omapead reisimise lihtsaks.
    Teed on sageli kitsad ja kurvilised. Teede ääres on nn taskud, milles peatutakse vastutuleva auto möödalaskmiseks. Suurim lubatud kiirus maanteedel on 80 km tunnis, linnades 50 km tunnis.
    Arvestada tuleb ka asjaoluga, et mõnes kohas lõpevad teed ära ja edasi pääseb vaid laevaga.
    Sõltuvalt piirkonnast on praamide graafik tihe, kuid aeg-ajalt peate arvestama kuni paaritunnise ooteajaga. Seda eriti siis, kui liigute põhja pool või olete sattunud Norrasse juulis-augustis.
    Norras on korralik kogu riiki hõlmav kaugbussiühendus, suurematesse linnadesse saab nii rongi kui ka lennukiga. Piletid pole just kõige odavamad, aga õpilastele, pensionäridele ja rühmadele kehtivad hinnasoodustused. Hääletajagi ei jää maanteel hätta.
    Marsruuti planeerides tuleb arvestada küllalt suure kilomeetrihulgaga, sest päevitamiseks või linnamõnude nautimiseks sõidetakse rohkem lõuna poole. Bensiinijaamadest pole puudust, aga need on avatud vaid kella 22ni.
    Ja ega öine liiklus eriti populaarne olegi -- praamid öösiti ei liigu ja mäeveerul võib tee kergesti autorataste alt kaduda. Kindlasti ei tohi koju unustada tervisekindlustust.
    Kahe silma vahele ei tasu jätta ka Norramaa muuseume. Neist kuulsamad on Kon-Tiki, Ra, viikingilaevade ja Frami muuseumid Oslos; Maihaugeni vabaõhumuuseum Lillehammeris, Bergeni akvaarium, Troldhaugen, trollimuuseum Dombasis.
    Piletite hinnad jäävad 10--50 Norra krooni vahemikku (20--100 krooni).
    Maihaugeni vabaõhumuuseumis asub suurepärane Norra ajaloo muuseum, kus liigute ajastust ajastusse. Jalutuskäik algab jääajast, edasi astute pronksi- ja rauaaega, heidate pilgu viikingite tegemistele.
    Trollimuuseum ehmatab teid vetruva sooga ja selja tagant kostva hirmuäratava ehtsa trollinaeruga.
    Sisse tasub põigata ka Oslo raekotta, ära proovida Holmenkolleni suusasimulaator, võtta ette õhtune jalutuskäik Vigelandi kujude pargis ning sisse hingata üle 900 aasta vanuste püstpalkkirikute hõngu.
    Oslo raekoda võiks tutvustada ka kunstigaleriina, kus on esindatud kõik 1950ndate aastate Norra kuulsamate meistrite tööd. Nendega võite tutvuda linnakogu tööd segamata.
    Laevamuuseumides saate astuda võimsale Framile ja mõelda, kuidas oleks sellega Põhjapoolust vallutada.
    SÖÖK Norra meeldib nii gurmaanidele kui ka imelise looduse nautijatele Kui auto- või bussisõit tüütavaks muutub, saab teha väikse tiiru lennukiga mägede kohal. Hinnad algavad 300 Norra kroonist (585 kr).
    Veespordiharrastusteks võib üürida kanuu, süsta, purjeka või jahi. Viimaste jaoks peab küll varuks olema üsna kopsakas rahakott ja kindlasti ka juhitunnistus. Üürihinnad algavad 500 Norra kroonist tunnis (975 kr).
    Muskusveise safaril osalemine maksab alates 1800 Norra kroonist (3510 kr).
    Kalastamislitsentsi saab osta suvalisest postkontorist. Hind nädalaks algab 45 Norra kroonist (88 kr).
    Keset kõige palavamat suve võib nautida ka suusamõnusid, heita pilk liustiku sinetavatesse lõhedesse, seda muidugi instruktori õpetusel. Eriti populaarsed on matkad mägedesse.
    Poolteist tundi laevaga fjordidel maksab ca 50 Norra krooni (98 kr).
    Kalatoite armastavale inimesele on Norra paradiis. Alustades lõhesaiaga Bergeni turul, mis maksab ca 14 Norra krooni (28 kr) kuni võõrapäraste nimedega toitudeni nagu gravla -- tilliga maitsestatud lõhe, sild -- erilisel viisil valmistatud heeringas, kalapuding riivsaia ja koorega. Loomulikult saab igal sammul nautida krevette, krabisid ja teisi mereande.
    Magustoitudest on konkurentsitult esikohal jäätis ja puuviljad. Kõige soodsam on osta kaheliitrine jäätisekarp, mis maksab ca 20--25 Norra krooni (40--50 kr). Väga heal tasemel on ka kondiitritööstus. Proo-vimata ei tohiks jääda suvine maasikatort.
    Kes soovib osta kaasa kangemat kraami, peab arvestama raskustega. Vinmonopoleti poed on peidetud raskete kardinate taha ja neid on vaid suuremates linnades. Hinnad on enam kui soolased.
    INFOSPIKKER Norra-reis nõuab kulutusi Viimastel aastatel on Norra olnud eestlasest reisihimulise puhkajaskonna seas üks populaarsemaid sihtpunkte. Fjordidemaa võlub nii autoturiste, kes on valmis kulutama sõidule vähemalt 10 000 krooni, kui ka neid, kes ei pelga bussireisi. Aeg on ju edasi läinud ja kahtlase vastupidavusega sõiduriistad on asendunud korralikega.
    Autoturistidel soovitaks esmase marsruudi koostamiseks pöörduda Eesti autoklubisse. Sealt saate isegi minuti täpsusega paika pandud teekonnalehe, kus on peal nii vaatamisväärsused, võimalikud majutuspaigad, bensiinijaamad kui muu esmavajalik. Soovi korral arvutatakse teile välja ka kütusekulu, mis aitab arvestada reisikulusid. Reisibüroode vahendusel saavad autoturistid broneerida praamipileteid ja majutuse.
    Bussireiside korraldajatest reklaamib praegu oma nädalaseid pakette Tiit Reisid, kel on pikaajaline Norra-kogemus. Nende pakett maksab ca 5000 krooni. Tartu Teele reisibüroo pakett Lõuna-Norrasse maksab 3500 krooni, Germalo Reisidel 4300 krooni. Samas tasub uurida Norrasse sõidu võimalusi ka teistest bussireise korraldavatest büroodest. Arvestades sellega, et Norra on kallis maa, tasub enne bussipaketi kasuks otsustamist uurida, mida hind sisaldab (kindlustus, piletid muuseumidesse jne).
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.