• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõrk maksekord tapab autovedajad

    Makseketis klient--ekspedeerija--vedaja tähtaegadest mittekinnipidamine on habemega probleem. Nüüd lisanduvad ketti liisingufirmad, kes tahavad ERAA müügiaktsioonis müüdud 320 veoki eest vedajalt pooleaastase maksepuhkuse lõppemisel liisingumaksetes kätte saada ligi poolt mld krooni.
    Liisingufirmade lisandumine makseketti peab korrastama maksetähtaegadest kinnipidamise transpordis.
    Makseketi mittetöötamisel jäävad suurimateks kannatajateks vedajad. Kui ekspedeerija on harjunud, et klient maksab talle lubatust hiljem, ja ekspedeerija võib lubada tasuda vedajale hiljem, siis vedaja enam liisingufirmade nõuete ees pidevalt õlgu kehitada ei saa. Finantsasutus ei salli tradistsioonilist maksete hilinemist. Kui maksed ei laeku korrapäraselt, võtab liisingufirma lihtsalt auto käest.
    Eriti hoolsalt peavad vedajad jälgima ekspedeerijaid, kellel on ka oma autopark ning kes täiendasid seda samuti ERAA veokimüügiaktsioonis. Need ekspedeerijad võivad seada esmaseks kohustused liisingufirma ees ja suunata kogu klientidelt tuleva raha liisingumaksetesse. Sealhulgas sellegi osa, mis veoteenuse eest peaks kuuluma (enamik transporditasust) veofirmale.
    Enamik maksetähtaegadest mittekinnipidajad on lihtsalt maksuhuligaanid. Ekspedeerimisfirma Baltspedi direktori Ants Susi hinnangul on 2/3 nende klientidest firmad, kellele peab raha maksmist meelde tuletama. Pooled neist maksavad pärast meeldetuletust kuni viie päeva jooksul, teisel poolel võtab arvete tasumine aega kauem. Kui 3--4 päeva telefoni otsas istuda, saab raha üldjuhul kätte, nendib Susi. Tähendab, et suurem osa firmasid pole maksejõuetud, vaid arved jäetakse tasumata lohakusest või peetakse transpordifirmasid kõige vähem tülikateks, kellele tasumise võib vähimagi probleemi korral edasi lükata. Maksehuligaanide korralekutsumiseks piisab pankrotihoiatusest, distsiplineerivalt mõjuks, kui sageneks pankrotimenetluste algatamine transpordifirmade poolt.
    Ekspedeerijad väidavad, et maksetähtaeg nende klientidele on pikem kui autovedajate tähtaeg ekspedeerijatele. Maksetähtaeg on läbirääkimiste teema ja kui ekspedeerija tõepoolest ei suuda sõlmida sobiva maksetähtajaga lepinguid, peab ta tekkiva vahe katma pangast võetava käibekrediidiga.
    Kui ekspedeerijad ei suuda korrale kutsuda kliente ja vedajad omakorda ekspedeerijaid, saab nõrk maksedistsipliin transpordisektoris veel üheks põhjuseks, mis peale veofirmade pakkumiste ülekülluse suunab veokite megaostu käigus soetatud autod teisele müügiringile.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

ERIALi juhtfiguuri kaitsja: kahtlustus ei ole lõplik tõde, riigi sõna meedias ei saa olla lõpmatuseni vaba
Sõltumata sellest, mis on kirjas lõplikus kohtuotsuses, võib ajakirjanduses kajastatu jääda elu lõpuni kaasas käima, kirjutab advokaadibüroo TGS Baltic advokaat ning ERIALi ühe juhtfiguuri Daniela Dalberg-Dyageleva kaitsja Meeli Rondel vastukajana uudisele, et kaitsjad soovisid ERIALi kohtuistungi osaliselt kinniseks kuulutamist.
Sõltumata sellest, mis on kirjas lõplikus kohtuotsuses, võib ajakirjanduses kajastatu jääda elu lõpuni kaasas käima, kirjutab advokaadibüroo TGS Baltic advokaat ning ERIALi ühe juhtfiguuri Daniela Dalberg-Dyageleva kaitsja Meeli Rondel vastukajana uudisele, et kaitsjad soovisid ERIALi kohtuistungi osaliselt kinniseks kuulutamist.
Skillz – mäng pole lõppenud ning palju on veel tõestada
Olgu koroonakriis või mitte, mobiilsete seadmete kasutamine kasvab tänapäeva tehnoloogilises maailmas igal juhul. Skillzi börsiletulek on olnud nagu sõitmine tõelistel Ameerika mägedel.
Olgu koroonakriis või mitte, mobiilsete seadmete kasutamine kasvab tänapäeva tehnoloogilises maailmas igal juhul. Skillzi börsiletulek on olnud nagu sõitmine tõelistel Ameerika mägedel.
November tõi 13 aasta suurima hinnatõusu
Tarbijahinnaindeks tõusis novembris võrreldes oktoobriga 1,8% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 8,8%, teatas statistikaamet. Mulluse novembriga võrreldes olid kaubad 7,6% ja teenused 11,2% kallimad.
Tarbijahinnaindeks tõusis novembris võrreldes oktoobriga 1,8% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 8,8%, teatas statistikaamet. Mulluse novembriga võrreldes olid kaubad 7,6% ja teenused 11,2% kallimad.
Swedbank tunnetab tarbija niigi tugeva kindlustunde kasvu
Eesti tarbija kindlustunne on kasvuteel, mida mõjutavad peamiselt palkade kasv ja suurenev tööjõupuudus, ütles Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
Eesti tarbija kindlustunne on kasvuteel, mida mõjutavad peamiselt palkade kasv ja suurenev tööjõupuudus, ütles Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.