Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõrk maksekord tapab autovedajad

    Makseketis klient--ekspedeerija--vedaja tähtaegadest mittekinnipidamine on habemega probleem. Nüüd lisanduvad ketti liisingufirmad, kes tahavad ERAA müügiaktsioonis müüdud 320 veoki eest vedajalt pooleaastase maksepuhkuse lõppemisel liisingumaksetes kätte saada ligi poolt mld krooni.
    Liisingufirmade lisandumine makseketti peab korrastama maksetähtaegadest kinnipidamise transpordis.
    Makseketi mittetöötamisel jäävad suurimateks kannatajateks vedajad. Kui ekspedeerija on harjunud, et klient maksab talle lubatust hiljem, ja ekspedeerija võib lubada tasuda vedajale hiljem, siis vedaja enam liisingufirmade nõuete ees pidevalt õlgu kehitada ei saa. Finantsasutus ei salli tradistsioonilist maksete hilinemist. Kui maksed ei laeku korrapäraselt, võtab liisingufirma lihtsalt auto käest.
    Eriti hoolsalt peavad vedajad jälgima ekspedeerijaid, kellel on ka oma autopark ning kes täiendasid seda samuti ERAA veokimüügiaktsioonis. Need ekspedeerijad võivad seada esmaseks kohustused liisingufirma ees ja suunata kogu klientidelt tuleva raha liisingumaksetesse. Sealhulgas sellegi osa, mis veoteenuse eest peaks kuuluma (enamik transporditasust) veofirmale.
    Enamik maksetähtaegadest mittekinnipidajad on lihtsalt maksuhuligaanid. Ekspedeerimisfirma Baltspedi direktori Ants Susi hinnangul on 2/3 nende klientidest firmad, kellele peab raha maksmist meelde tuletama. Pooled neist maksavad pärast meeldetuletust kuni viie päeva jooksul, teisel poolel võtab arvete tasumine aega kauem. Kui 3--4 päeva telefoni otsas istuda, saab raha üldjuhul kätte, nendib Susi. Tähendab, et suurem osa firmasid pole maksejõuetud, vaid arved jäetakse tasumata lohakusest või peetakse transpordifirmasid kõige vähem tülikateks, kellele tasumise võib vähimagi probleemi korral edasi lükata. Maksehuligaanide korralekutsumiseks piisab pankrotihoiatusest, distsiplineerivalt mõjuks, kui sageneks pankrotimenetluste algatamine transpordifirmade poolt.
    Ekspedeerijad väidavad, et maksetähtaeg nende klientidele on pikem kui autovedajate tähtaeg ekspedeerijatele. Maksetähtaeg on läbirääkimiste teema ja kui ekspedeerija tõepoolest ei suuda sõlmida sobiva maksetähtajaga lepinguid, peab ta tekkiva vahe katma pangast võetava käibekrediidiga.
    Kui ekspedeerijad ei suuda korrale kutsuda kliente ja vedajad omakorda ekspedeerijaid, saab nõrk maksedistsipliin transpordisektoris veel üheks põhjuseks, mis peale veofirmade pakkumiste ülekülluse suunab veokite megaostu käigus soetatud autod teisele müügiringile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.