«Meil on tõsine plaan jõuda Vene turule,» teatas Orto juhatuse esimees Valev Kuusemäe. Tütarettevõtte loomisega alustasid firma kaks töötajat, kes panevad paika kogu müügiahela.
Seni müüs Orto oma toodangut Venemaale Tallinnas tehase väravas. «Vene firmad sõidavad ise siia ja viivad kauba ära,» selgitas Kuusemäe.
Venemaal hakkab Orto tütarfirma müüma vaid osa toodangust -- tuubikreeme, kingakreeme ja sääsetõrjevahendeid, et hoida seal sama kasumlikkust Eestiga, ütles Kuusemäe. «Võtsime valiku suurema rentaabluse ja kiirema käibega toodetest, aluseks Eesti turu kogemus,» lausus ta.
Venemaa on Orto suurim välisturg, kuhu ettevõte müüb otse või teiste riikide kaudu kolmveerandi eksporditud kaubast. Orto ekspordib kogutoodangust veerandi, Venemaa järel on suuremad ostjad Läti ja Leedu.
Ukrainas on firmal esindaja, kes Kuusemäe sõnul tegeleb esialgu turu-uuringute ja hulgimüüjatest ostjate otsimisega.
Hoolimata suurema rentaablusega kosmeetikatootmise osakaalu kasvust, on Orto viimase aasta jooksul arendanud tarbekeemia poolt, tuues sügisel turule uue tootesarja Norton.
Nortoni kaubamärgi loomisele kulutas Orto alates turu-uuringutest kuni sügisese reklaamikampaania lõpuni miljon krooni, ütles müügidirektor Timo Raimla.