• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,34
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 2250,65%38 027,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,34
  • 12.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Orto läheb Peterburi

«Meil on tõsine plaan jõuda Vene turule,» teatas Orto juhatuse esimees Valev Kuusemäe. Tütarettevõtte loomisega alustasid firma kaks töötajat, kes panevad paika kogu müügiahela.
Seni müüs Orto oma toodangut Venemaale Tallinnas tehase väravas. «Vene firmad sõidavad ise siia ja viivad kauba ära,» selgitas Kuusemäe.
Venemaal hakkab Orto tütarfirma müüma vaid osa toodangust -- tuubikreeme, kingakreeme ja sääsetõrjevahendeid, et hoida seal sama kasumlikkust Eestiga, ütles Kuusemäe. «Võtsime valiku suurema rentaabluse ja kiirema käibega toodetest, aluseks Eesti turu kogemus,» lausus ta.
Venemaa on Orto suurim välisturg, kuhu ettevõte müüb otse või teiste riikide kaudu kolmveerandi eksporditud kaubast. Orto ekspordib kogutoodangust veerandi, Venemaa järel on suuremad ostjad Läti ja Leedu.
Ukrainas on firmal esindaja, kes Kuusemäe sõnul tegeleb esialgu turu-uuringute ja hulgimüüjatest ostjate otsimisega.
Hoolimata suurema rentaablusega kosmeetikatootmise osakaalu kasvust, on Orto viimase aasta jooksul arendanud tarbekeemia poolt, tuues sügisel turule uue tootesarja Norton.
Nortoni kaubamärgi loomisele kulutas Orto alates turu-uuringutest kuni sügisese reklaamikampaania lõpuni miljon krooni, ütles müügidirektor Timo Raimla.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele