Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Inges pingutab kindlustuslimiidiga

    Inges Kindlustus suurendas esimese kindlustusseltsina Eestis vedaja vastutuskindlustuse limiidi ühe kindlustusjuhtumi kohta kaheksa miljoni kroonini. Praktikas vajab vedaja nii kõrget kindlustuslimiiti harva.
    Inges Kindlustus põhjendab vajadust nii kõrge kindlustuslimiidi järele viitega juhtumile, kus üks Eesti autoveofirma sai juunis Saksa ekspediitorfirmalt soovitusliku sisuga kirja, milles tuginedes Saksa seadusandlusele nõuti vedajalt vastutuskindlustuslimiidi tõstmist ühe kahjujuhtumi kohta 8 miljoni kroonini. Vastasel korral vähendatakse veofirmale makstavat tasu.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretäri Toivo Kuldkepi väitel on selline välisekspediitori nõue vedajale alusetu. «Soovi korral võib vedaja muidugi suurema kindlustuse teha, kuid ta peab selle eest ekspediitorilt saama ka väärilise tasu,» viitab Kuldkepp kindlustuslimiidi suurendamise vabatahtlikkusele. CMR-konventsiooni kohaselt on vedaja vastutuse kindlustusmääraks 8,33 SDRi kauba brutokilogrammi kohta. Standardse 24tonnise koorma puhul on vedaja vastutus seega piiratud ligi 4 miljoni krooniga. Kõrgemalt vastutab vedaja ainult kokkuleppe korral veo tellijaga.
    Limiidi piiri võib timmida ka 10 miljoni kroonini, kuid praktikas ei saa sellist kahjunõuet tekkida. Vedaja vastutus piirdub CMR-konventsiooni järgi 8,33 SDRiga kauba brutokilo kohta ehk maksimaalse 24tonnise koorma puhul ca 4 miljoni krooniga.
    Kindlustusvastutuse suurendamise asemel oleks vedajale enam meeltmööda selle laiendamine (näiteks vähem klausleid, mis annavad kindlustusseltsile õiguse kindlustushüvitise maksmisest keelduda).
    On üksikuid koormaid, mis on nii kallid ja vajavad kaheksa miljoni kroonist kindlustust. Meie kõige kallim veetud koorem on olnud 32 miljonit krooni.
    Tavaliselt koorma maksumused üle miljoni ei ulatu. Miljon krooni peaks olema ka minimaalne piir, mille peale vedaja peaks oma vastutuse kindlustama.
    Tookordse 32 miljoni kroonise koorma puhul tegi saatja oma kindlustuse juurde. Kindlustuslimiidi suurendamisest Saksamaal 8 mln kroonini pole aga kuulnud.
  • Hetkel kuum
Peeter Tammistu: ja siis ma mõtlen – kuidas leida küsimused õigetele vastustele
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Auto on vaid päästepaat üldises liikluskorraldamatuses, kirjutab Peeter Tammistu arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Keskpank: euribori tipp peaks saabuma sügisel Ettevõtjatele tuleb kasum tänavu raskemalt
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
USA indeksid langesid, samal ajal kui võlakirjade tootlus ja kuld tõusid
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Wall Streeti peamised indeksid sulgusid teisipäeval madalamal, samal ajal kui riigivõlakirjade tootlus ja kuld tõusid, kuna investorid muretsesid, et Föderaalreserv hoiab intressimäärad pikemalt kõrgemal.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Tööst ilma jääv Sutter: mõtteid on, aga enne septembrit ei tee ma midagi
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Veel viimaseid päevi Eesti Energia juhi ametit pidav Hando Sutter ütles, et enne 1. septembrit tema end uute kohustustega ei seo.
Ukraina esifinantsist: mul on kaks halba kogemust, üks neist on Arricano
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Investeerimisfondi Dragon Capital juht Tomáš Fiala ütleb intervjuus Äripäevale, et turuligipääs Euroopa Liidule on muutnud mõistlikuks toota Ukrainas sisuliselt kõike.
Raadiohommikus: rakettidest bumerangideni
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis tuleb juttu teisipäeval ilmunud Politico artiklist, mis rääkis sellest, kuidas Euroopa diplomaate nörritab mõne riigi, aga ennekõike Eesti viis üritada Ukrainale antud relvaabi eest uute relvade väärtuses raha sisse kasseerida. Artikkel sai siinmail palju vastukaja ning kritiseeriti, et anonüümsete allikate jutt sisaldab mitut otsest valeväidet.
Uus sanktsioonipakett läks käiku: mõned vedajad juba vähendavad autoparki
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.
27. märtsil jõustusid järjekordsed sanktsioonid Venemaa vastu. Seekordsed keelud on väga laiaulatuslikud ning puudutavad paljusid Venemaale kaupu toimetavaid Eesti vedajaid.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.