Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koostöö puudumine tekitab paanika

    Augusti viimastel nädalatel tõusis lärm tollitransiidi eeskirja ümber. Ajakirjandusest jäi mulje, et septembrist kehtestatav eeskiri ja selle kahjulikkus avastati kaks nädalat enne eeskirja jõustumist.
    Vähemasti tolliseaduste ettevalmistamisel ministeeriumid ettevõtjatega koostööd ei tee.
    Ekspedeerijate protestikirja rahandusministeeriumile ja tolliametile põhjustas teadmatus. Ekspedeerijad hoiatasid kirjas, et eeskirja rakendamine toob kaasa hinnatõusu transpordis, sest eksport- ja transiitkauba vedamiseks on edaspidi vaja erinevaid autosid. Pärast Äripäevas ilmunud artiklit saatis tolliamet ekspedeerijatele vastukirja, milles leiab eeskirjale tõlgenduse, et transiit- ja eksportkaupa võib endiselt ühes kaubaruumis vedada, kui on täidetud eeskirjaga täpsustatud nõuded nende kaupade deklareerimisel.
    Arusaamatus oleks lahenenud rahulikult töö käigus, kui rahandusministeeriumist valitsusse saadetud eelnõu oleks eelnevalt näidatud ka ekspedeerijatele.
    Ka ekspedeerijad märkasid oma probleeme viimasel minutil. Eeskiri oli vastu võetud ja Riigi Teatajas ilmunud juba mais. Ekspedeerijad saatsid kirja oma probleemidest alles augusti keskel, kui eeskirja jõustumiseni oli jäänud kaks nädalat. Mida mõtlesid nad eelnevad kaks kuud?
    Tollitransiidi eeskirja kehtestamise lükkas lõpuks edasi Eesti Raudtee oskuslik manipuleerimine ettevõtjatega. Tollitransiidi eeskirjas sätestatud nõude järgi peab Eesti Raudtee hakkama vastutama raudteel veetavate transiitkaupade jõudmise eest sihtkohaks märgitud tollijaama. On arusaadav, et Eesti Raudteele on vastumeelne täita eeskirja, mis nõuab temalt 300 uue inimese töölevõtmist ja kaks miljonit krooni kuus lisakulutusi. Rahandusministeeriumi tollitalituse juhataja Marek Uusküla kinnitusel istuti tolli ja Eesti Raudtee esindajatega koos korduvalt. Paraku ei suudetudki isekeskis kompromissideni jõuda. Viimases hädas kuulutas Eesti Raudtee teda ähvardavast ohust ajakirjandusele. Sealt said nädal enne eeskirja jõustumist transiidiettevõtted teada, et neid ohustab printsipaalitasu pea kahekordne tõus. Neli päeva enne eeskirja jõustumist istusid teede- ja sideminister ja Eesti Raudtee lõpuks ettevõtjatega ühise laua taha olukorda arutama. Eesti Raudteel läks õnneks -- ettevõtjate lärm sundis valitsust eeskirja kehtestamine edasi lükkama järgmise aasta algusesse.
    Seadusaktide eelnõude koostamisel peab tegema koostööd ka ettevõtjatega, keda uus õigusakt mõjutab. On selge, et iga ettevõtja käest eraldi ei jõua arvamust küsida. Kuid on olemas ühendorganisatsioonid -- Eesti ekspedeerijate assotsiatsioon, Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsioon, transiidikomisjon (kuhu kuuluvad nii riigi kui ka ettevõtjate esindajad). Koostööga saab vältida viimase hetke paanikat.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.