TACA (Trans-Atlantic Conference Agreement) loodi 1993. a, et ergutada USA ja Põhja-Euroopa vahelist konteinervedu ja stabiliseerida turgu. Selle tulemusena kallinesid Euroopa komisjoni väitel aastail 1993--1995 konteinerveod Põhja-Atlandil 80% ja enamik laevafirmasid, kes enne olid olnud kahjumis, jõudis kasumisse.
TACA on haaranud turust enda kätte 60%, jaganud selle ära ja kehtestanud kartellihinna, mistõttu vaba konkurents on häiritud, väidab Euroopa komisjon. Kasutades ära oma domineerivat positsiooni, on TACA liikmed piiranud üksiklepingute sõlmimise võimalust ja ühiselt uute konkurentide turule tulekule vastu töötanud, seisab van Mierti aruandes.
Suurim trahv on ette nähtud Hollandi-Briti firmale P&O Nedlloyd, kellel tuleb tasuda 637,5 miljoni Eesti krooni suurune summa.
Teisel kohal on Taani Mærsk Line ja USA Sea-Land kumbki 425 miljoni krooniga. Nende kahe firma tihe koostöö teeb neist maailma suurima merekonteinervedude korraldaja.
Trahvitud firmade seas on veel Hongkongi, Jaapani, Korea, ?veitsi, Singapuri, Mehhiko ja Poola laevafirmad.
TACA on otsustanud komisjoni trahvinõude vaidlustada ja kuni see laheneb, jätkavad laevafirmad senist tegevust, ütles Rootsi laevafirma ACL tegevdirektor Olav Rakkenes, kes ühtlasi on ka TACA esimees. Tema sõnul lähtub komisjon valedest eeldustest ja ta loodab saavutada trahvi tühistamise.
Viimati trahvis Euroopa komisjon tsemenditootjaid kartellikokkuleppe sõlmimise pärast 1995. a. Siis oli trahvisumma 3,89 miljardit Eesti krooni. FT-DI-ÄP