Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam rikkus seadust

    Kohus leidis, et Tallinna Sadama ja NT Bunkeringi vahel sõlmitud leping on tühine algusest peale. Esiteks, Tallinna Sadam ei korraldanud Äksi rendileandmiseks enampakkumist. Teiseks, Tallinna Sadam jättis lepingu kooskõlastamata riigi kui laeva omaniku volitatud esindajatega.
    1994. a sõlmitud rendilepingule kirjutasid alla Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap ja NT Bunkeringi poolt Endel Siff.
    Lepingu kohaselt peab NT Bunkering Äksi prahtimise eest maksma Tallinna Sadamale 72 000 krooni kuus. Äksi on Eesti üks suuremaid kütusetankereid ja tema põhiline funktsioon on laevade tankimine kuni 20 meremiili kaugusel rannikust.
    NT Bunkeringi esindav vandeadvokaat Väino Villik ütles, et tema hinnangul lähtus kohus otsuse tegemisel valest seadusest. Küsimus ei olnud rendisuhetes, Tallinna Sadam ja NT Bunkering sõlmisid prahtimislepingu, seega oleks kohus pidanud arvesse võtma kaubandusliku meresõidu koodeksi, rääkis Villik.
    Tallinna Sadamalt Äksi ostnud ASi Vaggen juristi Rein Lepiku sõnul tingis kohtuvaidluse asjaolu, et Vaggeni meelest ei kasutanud NT Bunkering laeva heaperemehelikult.
    «Olime huvitatud, et rendilepingu lõpus saaksime tagasi selle laeva, mille eest maksime 12 mln krooni, mitte kasutu vraki,» ütles Lepik. Ta juhtis tähelepanu asjaolule, et rendilepingu sõlmimise ajal oli Äksi kodusadama, Muuga sadama direktor Anatoli Kanajev, kelle majandushuvid on seotud NT Bunkeringi emafirma N-Terminaali juhi Endel Siffiga.
    Väino Villik märkis, et NT Bunkeringi kasutada olnud Äksi väärtus on alates prahilepingu sõlmimise ajast kasvanud, kuna NT Bunkering on laevale teinud remonti.
    Kohtuistungil osalenud Tallinna Sadama juhatuse liige Jaanus Ikla kinnitas, et Tallinna Sadam on kõikide laevade osas sõlminud samasisulised lepingud sama protseduuri järgi. Kohus tõdes, et see asjaolu ei muuda Äksi rendilepingut kehtivaks.
    Protsessi kaasatud Tallinna Sadam on seisukohal, et laev pole käsitletav tervikvarana, mille puhul kehtiksid riigivara rentimisele kehtestatud nõuded.
    NT Bunkering kavatseb täna esitada kohtule apellatsioonkaebuse.
    21. detsember -- 1994 Tallinna Sadam annab NT Bunkering tankeri Äksi viieks aastaks rendile
    6. märts 1997 -- Tallinna Sadam müüb Äksi 12 miljoni krooni eest Vaggenile
    31. juuli 1997 -- Vaggen vaidlustab kohtus Tallinna Sadama ja NT Bunkeringi vahel sõlmitud rendilepingu
    1. september 1998 -- Tallinna linnakohus tunnistab rendilepingu tühiseks
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.