• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−1,95%37 061,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−1,95%37 061,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • 23.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam rikkus seadust

Kohus leidis, et Tallinna Sadama ja NT Bunkeringi vahel sõlmitud leping on tühine algusest peale. Esiteks, Tallinna Sadam ei korraldanud Äksi rendileandmiseks enampakkumist. Teiseks, Tallinna Sadam jättis lepingu kooskõlastamata riigi kui laeva omaniku volitatud esindajatega.
1994. a sõlmitud rendilepingule kirjutasid alla Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap ja NT Bunkeringi poolt Endel Siff.
Lepingu kohaselt peab NT Bunkering Äksi prahtimise eest maksma Tallinna Sadamale 72 000 krooni kuus. Äksi on Eesti üks suuremaid kütusetankereid ja tema põhiline funktsioon on laevade tankimine kuni 20 meremiili kaugusel rannikust.
NT Bunkeringi esindav vandeadvokaat Väino Villik ütles, et tema hinnangul lähtus kohus otsuse tegemisel valest seadusest. Küsimus ei olnud rendisuhetes, Tallinna Sadam ja NT Bunkering sõlmisid prahtimislepingu, seega oleks kohus pidanud arvesse võtma kaubandusliku meresõidu koodeksi, rääkis Villik.
Tallinna Sadamalt Äksi ostnud ASi Vaggen juristi Rein Lepiku sõnul tingis kohtuvaidluse asjaolu, et Vaggeni meelest ei kasutanud NT Bunkering laeva heaperemehelikult.
«Olime huvitatud, et rendilepingu lõpus saaksime tagasi selle laeva, mille eest maksime 12 mln krooni, mitte kasutu vraki,» ütles Lepik. Ta juhtis tähelepanu asjaolule, et rendilepingu sõlmimise ajal oli Äksi kodusadama, Muuga sadama direktor Anatoli Kanajev, kelle majandushuvid on seotud NT Bunkeringi emafirma N-Terminaali juhi Endel Siffiga.
Väino Villik märkis, et NT Bunkeringi kasutada olnud Äksi väärtus on alates prahilepingu sõlmimise ajast kasvanud, kuna NT Bunkering on laevale teinud remonti.
Kohtuistungil osalenud Tallinna Sadama juhatuse liige Jaanus Ikla kinnitas, et Tallinna Sadam on kõikide laevade osas sõlminud samasisulised lepingud sama protseduuri järgi. Kohus tõdes, et see asjaolu ei muuda Äksi rendilepingut kehtivaks.
Protsessi kaasatud Tallinna Sadam on seisukohal, et laev pole käsitletav tervikvarana, mille puhul kehtiksid riigivara rentimisele kehtestatud nõuded.
NT Bunkering kavatseb täna esitada kohtule apellatsioonkaebuse.
21. detsember -- 1994 Tallinna Sadam annab NT Bunkering tankeri Äksi viieks aastaks rendile
6. märts 1997 -- Tallinna Sadam müüb Äksi 12 miljoni krooni eest Vaggenile
31. juuli 1997 -- Vaggen vaidlustab kohtus Tallinna Sadama ja NT Bunkeringi vahel sõlmitud rendilepingu
1. september 1998 -- Tallinna linnakohus tunnistab rendilepingu tühiseks

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele