• OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic−0,42%300,99
  • OMX Riga0,03%893,62
  • OMX Tallinn−0,38%2 073,12
  • OMX Vilnius−0,01%1 201,03
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 807,04
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valimisreklaam maksab miljoneid

Enamik erakondi on palganud loosungite ja plakatite väljatöötamiseks reklaamifirma. Isamaaliidu edu valimistel kavandab firma Zavod, mille juhataja Marek Reinaas peab erakonda täpselt samasuguseks kliendiks kui iga teist. «Ent loomulikult mõjutab valimiste lähenemine kliendiga tegelemise aktiivsust ja ka meie sissetulekuid,» märgib ta.
Isamaaliit on seni ka ainsana valmis avalikustama oma loosungit valimistel, milleks on «Parema homse nimel». Isamaaliidu nõuniku Andrus Villemi sõnul lisandub sellele veel ka iga kandidaadi enda hüüdlause.
Kõik suuremad erakonnad kavatsevad tellida tele-, raadio- ja ajalehereklaami ning hõivata kohti tänavareklaamis. Reklaamikampaania väljatöötamise keskmist hinda on firmade hinnangul aga võimatu öelda, sest paljud erakonnad ei telli ühest kohast tervet paketti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaks aastat tagasi kohalike valimiste eel maksis näiteks Reformierakond reklaamklipi valmistamise eest 76 405 krooni. Nüüd maksab ühe klipi tegemine vähemalt 100 000 krooni.
Reformierakonna peasekretär Heiki Kranich märkis, et odavaim reklaamimise võimalus on raadio. Tele ja ajalehed on juba kallimad ning kõige kulukam on tänavareklaam. Reformierakonna valimiskampaaniat töötab välja AS Brand Sellers.
ASi Expoplakat direktori Andres Paluste sõnul on praeguseks laekunud reklaamipindade reserveerimise avaldusi kõigilt erakondadelt ja pole kartust, et mõni plakatikoht jääks välja müümata. Koonderakond tellis näiteks hulga kohti juba aasta algul.
Expoplakat on tänavu suurendanud oma suurte reklaamplakatite arvu Tallinnas 100-lt 150-le, väiksemaid postide küljes rippuvaid plakateid on 1000. Paluste väitel pole nende teenuste hinnad võrreldes kohalike valimiste ajaga oluliselt kasvanud. Siis maksis Koonderakond postiplakatite trükkimise ja paigaldamise eest 70 000 krooni, Reformierakonna arve Expoplakatile oli aga 470 474 krooni.
Keskerakond riputas juba kevadel üles esimesed valimishõngulised plakatid, mis kutsusid tarku naisi erakonnaga ühinema. Valimiskampaanias osalemiseks valmistab Keskerakonda ette AS Idea AD, kellega Edgar Savisaare juhitav partei tegi koostööd juba kohalike valimiste ajal.
Koonderakond töötab oma loosungeid ja plakateid ise välja, selleks on moodustatud spetsiaalne töörühm. Ojavere sõnul kaasatakse mõni reklaamifirma vaid juhul, kui selgub, et isetegemisest ikka midagi välja ei tule.
«Kavatseme reklaamida end kõigis massiteabevahendites,» ütles Ojavere.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele