Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Panganduskriis nakatab ka kindlustust

    ERA Panga moratoorium on esimene näide panganduse krahhi kandumisest kindlustusse, sest seab ohtu kindlustusturul neljandat positsiooni omava Polaris Kindlustuse.
    Ligi 30 000 Polarise kliendi arveldused ja hoiused on enamikus emapanka kinni jäänud, Polaris-Vara pea kohal ripub ka 1,2 miljonit pankrotistunud EVEA Panga aktsiat.
    Seni on nii Polaris kui kindlustusinspektsioon kliente rahustanud, et peale ERA Panga on Polarisel arved ka Hansa- ja Ühispangas, kus sularaha jääk on piisavalt suur hüvitamaks klientidele tekkivad kahjud. Seega seni, kuni ERA Panga saatus on veel täpselt teadmata, jätkavad nii elu- kui varakindlustusselts oma tööd.
    «Meil on Polarise kohta täielik informatsioon praeguse moratooriumi valguses, mis hetkel kriitiliste otsuste tegemist ei nõua,» lausub kindlustusinspektsiooni direktor Ellen Ridaste. Küll aga võib see pilt täielikult muutuda, kui keskpank otsustab ERA Panga pankrotimenetluse algatada, lisab ta.
    Mustema stsenaariumi korral võib Polarise suhtes käiku minna kaks varianti. Ühe võimalusena müüakse ERA Pangale kuuluvad Polarise aktsiad pankrotivarana ning selts saab uue omaniku. Kui aga emapanga pankrot muudab maksejõuetuks ka Polarise enda, võidakse tema lepingute portfell üle anda mõnele teisele seltsile.
    Polarise pankroti puhul oleks paremas seisus pikemaajaliste lepingutega elukindlustusselts, sest litsentsi peatamisel enam ei sõlmita uusi lepinguid ja Polaris-Elu olukord halvemaks ei lähe.
    Ridaste hinnangul on Polaris-Elu reservide paigutus täiesti rahuldav. Kuigi osa reservidest on hoiustatud ERA Panka, on nad pandiga tagatud ja makstakse panga pankroti korral väljaspool järjekorda esimesena välja.
    Ridaste usub, et isegi täieliku pankroti korral ei tohiks Polaris-Elu portfelli ülevõtmisel mingisuguseid raskusi tekkida.
    Ridaste tunnistab, et pankroti korral on keerulisem kahjukindlustusseltsi Polaris-Vara olukord, seal on tegu lühiajaliste, valdavalt aastaste lepingutega. Kui elukindlustuse puhul teeb inspektsioon kõik, et inimeste pikaajaliselt kogutud raha kindlasti säiliks ning portfell üle antaks, siis kahjukindlustuse puhul mitte.
    «Kahjukindlustuse puhul on seltsidel täielikult vaba otsustus, kas keegi tahab (Polaris-Vara -- toim.) portfelli, mistõttu võivad siin minna käiku palju mustemad stsenaariumid,» selgitab Ridaste.
    Sellisel juhul satuvad suurema löögi alla kliendid, kelle varaga on juhtunud õnnetus, sest selts ei pruugi olla võimeline hüvitisi välja maksma. Kellel kahju ei ole, jäävad lihtsalt oma sissemaksetest ilma ning peavad kolima üle teise seltsi.
    Valdavalt Lõuna-Eestis tegutsevat Polaris Kindlustust peavad teised seltsid tugevaks ning ausaks konkurendiks, kelle kukkumine annaks tugevama hoobi finantsraskuste käes vaevlevate kindlustusseltside usaldusväärsusele.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.