• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 13.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Panga asemel annab krediiti ekspedeerija

Kodumajatehases transpordilepinguid sõlminud Jaan Luts ei mäleta raskusi maksekrediidi väljakauplemisel. Tema sõnul on normaalne, et transpordifirmad võimaldavad pikki maksetähtaegu. Skanekspediga oli veelgi lihtsam, sest seal asus müügijuhina tööle inimene, kellega Kodumajatehas ka varem oli suhelnud.
Skaneksped pole erand. Ka teised ekspedeerimisfirmad kasutavad teenusele lisaväärtuse andmiseks maksekrediidi võimalust. Eestit tabanud panganduskriis pole saanud takistuseks. Vastupidi, Air Cargo Estonia on laiendanud klientide ringi, kellele krediiti võimaldatakse.
On ka konservatiivsemaid firmasid. Baltsped nõuab uuelt kliendilt täielikku või osalist ettemaksu, kuid pikaajalise kliendi hoidmiseks pakub temagi maksekrediiti.
Maksekrediidi standardtähtaeg on üldjuhul 7, 14 või 21 päeva. Ülempiiriks peetakse 30 päeva. Kas maksekrediidi pikkusest ka veoteenuse hind tõuseb, sõltub ekspedeerijast. Kindlasti on ekspedeerijalt kaubeldud maksekrediit ettevõtjale odavam kui pangast võetav käibekrediit.
Kliendile pakutav krediit on üks müügiargumente, mida kasutab enamik ekspedeerimisfirmasid.
Meie olime seni kitsimad krediidi andmisega, nüüd anname krediiti rohkematele klientidele, kuid oleme ka ise rangemad. Kui varem me hilinenud maksetelt viivist ei arvestanud, siis nüüd kavatseme maksetähtaja ületamisel nõuda viivist 0,1% päevas.
Krediiti anname klientidele, kes on ka varem meie käest transporti tellinud ja seni kõik maksed tähtaegselt tasunud ning me oleme veendunud, et ta teeb seda ka edaspidi.
Kui klient on huvitav, siis võime me anda talle ka esimese tellimuse puhul maksekrediiti. Tema usaldusväärsust muidugi kontrollime, näiteks Krediidiinfost.
See on aga investeering firmasse, kes pole veel meie klientki, nii et seda tihti ei juhtu. Krediit pole mõeldud niivõrd uute klientide juurdevõitmiseks, kui vanade hoidmiseks.
Krediidi korral sõlmime kliendiga krediidilepingu üheks aastaks. Kui koostöö on edukas, pakume lepingu tähtaja möödudes kliendile lepingu pikendamist.
Kindlasti on oluline, kas ekspedeerija, keda kasutame, pakub maksekrediiti või mitte.
Krediteerimine on transpordis tavaline nähtus ja transpordifirmad nõustuvad sellega suhteliselt lihtsalt. Välja on kujunenud tavatähtajad, mida maksetähtaegade puhul kasutatakse.
Krediidileping sõlmitakse üldiselt alates 14 päevast. Autotranspordis ongi makseaeg 14 päeva. 30päevane makseaja korral on harv juhus, kui transpordikorraldaja sellega nõustub.
Ise ei ole me pidanud nõudma endale 21päevast maksetähtaega. Kuid meil on tõepoolest olemas transportija, kellele me vastastikuse kokkuleppe alusel maksame 21 päeva jooksul.
Kindlasti ei saa siiski öelda, et kui transpordifirma ei paku maksekrediiti, siis on tema teenus konkurentsivõimetu. Põhitegur on ikkagi veoteenuse hind, mille järgi klient oma otsuse teeb. Maksekrediit ei pruugi tähendada, et veoteenuse hind on kõrgem.
Kas krediidi andmine tõstab kliendile ka veohinda, sõltub teenusepakkuja võimekusest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele