Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Panga asemel annab krediiti ekspedeerija

    Kodumajatehases transpordilepinguid sõlminud Jaan Luts ei mäleta raskusi maksekrediidi väljakauplemisel. Tema sõnul on normaalne, et transpordifirmad võimaldavad pikki maksetähtaegu. Skanekspediga oli veelgi lihtsam, sest seal asus müügijuhina tööle inimene, kellega Kodumajatehas ka varem oli suhelnud.
    Skaneksped pole erand. Ka teised ekspedeerimisfirmad kasutavad teenusele lisaväärtuse andmiseks maksekrediidi võimalust. Eestit tabanud panganduskriis pole saanud takistuseks. Vastupidi, Air Cargo Estonia on laiendanud klientide ringi, kellele krediiti võimaldatakse.
    On ka konservatiivsemaid firmasid. Baltsped nõuab uuelt kliendilt täielikku või osalist ettemaksu, kuid pikaajalise kliendi hoidmiseks pakub temagi maksekrediiti.
    Maksekrediidi standardtähtaeg on üldjuhul 7, 14 või 21 päeva. Ülempiiriks peetakse 30 päeva. Kas maksekrediidi pikkusest ka veoteenuse hind tõuseb, sõltub ekspedeerijast. Kindlasti on ekspedeerijalt kaubeldud maksekrediit ettevõtjale odavam kui pangast võetav käibekrediit.
    Kliendile pakutav krediit on üks müügiargumente, mida kasutab enamik ekspedeerimisfirmasid.
    Meie olime seni kitsimad krediidi andmisega, nüüd anname krediiti rohkematele klientidele, kuid oleme ka ise rangemad. Kui varem me hilinenud maksetelt viivist ei arvestanud, siis nüüd kavatseme maksetähtaja ületamisel nõuda viivist 0,1% päevas.
    Krediiti anname klientidele, kes on ka varem meie käest transporti tellinud ja seni kõik maksed tähtaegselt tasunud ning me oleme veendunud, et ta teeb seda ka edaspidi.
    Kui klient on huvitav, siis võime me anda talle ka esimese tellimuse puhul maksekrediiti. Tema usaldusväärsust muidugi kontrollime, näiteks Krediidiinfost.
    See on aga investeering firmasse, kes pole veel meie klientki, nii et seda tihti ei juhtu. Krediit pole mõeldud niivõrd uute klientide juurdevõitmiseks, kui vanade hoidmiseks.
    Krediidi korral sõlmime kliendiga krediidilepingu üheks aastaks. Kui koostöö on edukas, pakume lepingu tähtaja möödudes kliendile lepingu pikendamist.
    Kindlasti on oluline, kas ekspedeerija, keda kasutame, pakub maksekrediiti või mitte.
    Krediteerimine on transpordis tavaline nähtus ja transpordifirmad nõustuvad sellega suhteliselt lihtsalt. Välja on kujunenud tavatähtajad, mida maksetähtaegade puhul kasutatakse.
    Krediidileping sõlmitakse üldiselt alates 14 päevast. Autotranspordis ongi makseaeg 14 päeva. 30päevane makseaja korral on harv juhus, kui transpordikorraldaja sellega nõustub.
    Ise ei ole me pidanud nõudma endale 21päevast maksetähtaega. Kuid meil on tõepoolest olemas transportija, kellele me vastastikuse kokkuleppe alusel maksame 21 päeva jooksul.
    Kindlasti ei saa siiski öelda, et kui transpordifirma ei paku maksekrediiti, siis on tema teenus konkurentsivõimetu. Põhitegur on ikkagi veoteenuse hind, mille järgi klient oma otsuse teeb. Maksekrediit ei pruugi tähendada, et veoteenuse hind on kõrgem.
    Kas krediidi andmine tõstab kliendile ka veohinda, sõltub teenusepakkuja võimekusest.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.