• OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 285,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • OMX Baltic−0,27%302,04
  • OMX Riga0,14%871,12
  • OMX Tallinn−0,12%1 986,77
  • OMX Vilnius0,65%1 205,48
  • S&P 5003,26%5 844,19
  • DOW 302,81%42 410,1
  • Nasdaq 4,35%18 708,34
  • FTSE 1000,59%8 604,98
  • Nikkei 2251,7%38 285,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,98
  • 20.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ida-Virumaa vahetab kõik bussid välja

Lähiajal Rootsist valitsusabi korras saadavate kasutatud Scania ja Volvo autobussidega vahetatakse välja kõik senised loodust saastavad ja kütusemahukad Vene päritolu ühissõidukid Ida-Virumaal.
«Mitte liiga hea ja mitte liiga halb,» ütles Ekspress Auto esindaja eile sadamas viisteist aastat vana, värskelt üle värvitud Scaniat vastu võttes.
Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Tõnu Naestema sõnul on Ida-Virumaal seni veel kasutusel kulukad bensiinimootoriga Liazi ja Lazi tüüpi bussid. Saadud bussid peavad asekantsleri hinnangul edukalt vastu kolm kuni viis aastat.
Bussid tulevad Eestisse abiprogrammi raames, Rootsi valitsus otsustas aasta tagasi eraldada Balti riikidele 40 miljonit Rootsi krooni keskkonda säästva ühistranspordi arenguks.
Peale busside annavad rootslased Ida-Viru bussijuhtidele vajalikku koolitust ja jälgivad sõidukite kasutamist kolme aasta jooksul. Bussid saavad kolm bussifirmat: Kohtla Järve ATP, Narva Bussiveod ja Ekspress Auto. Sõitma hakkavad need nii linna- kui maaliinidel.
Ida-Viru maavanema Rein Aidma hinnangul võimaldavad Rootsist tulnud bussid kokkuhoidu ja reisijatele suuremat mugavust. «Loodan väga, et meie bussiettevõtted viivad nüüd ka oma juhtide oskused nüüdisaja tasemele ja need on sunnitud lõpuks riigikeelegi selgeks saama,» märkis ta.
Eestis on 1200 ühissõidukitena tegutsevat bussi, millest teede- ja sideministeeriumi andmetel vajab väljavahetamist kaks kolmandikku. Rootsist abina saabuvad 53 bussi moodustavad sellest ligikaudu seitse protsenti.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele