• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ida-Virumaa vahetab kõik bussid välja

    Lähiajal Rootsist valitsusabi korras saadavate kasutatud Scania ja Volvo autobussidega vahetatakse välja kõik senised loodust saastavad ja kütusemahukad Vene päritolu ühissõidukid Ida-Virumaal.
    «Mitte liiga hea ja mitte liiga halb,» ütles Ekspress Auto esindaja eile sadamas viisteist aastat vana, värskelt üle värvitud Scaniat vastu võttes.
    Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Tõnu Naestema sõnul on Ida-Virumaal seni veel kasutusel kulukad bensiinimootoriga Liazi ja Lazi tüüpi bussid. Saadud bussid peavad asekantsleri hinnangul edukalt vastu kolm kuni viis aastat.
    Bussid tulevad Eestisse abiprogrammi raames, Rootsi valitsus otsustas aasta tagasi eraldada Balti riikidele 40 miljonit Rootsi krooni keskkonda säästva ühistranspordi arenguks.
    Peale busside annavad rootslased Ida-Viru bussijuhtidele vajalikku koolitust ja jälgivad sõidukite kasutamist kolme aasta jooksul. Bussid saavad kolm bussifirmat: Kohtla Järve ATP, Narva Bussiveod ja Ekspress Auto. Sõitma hakkavad need nii linna- kui maaliinidel.
    Ida-Viru maavanema Rein Aidma hinnangul võimaldavad Rootsist tulnud bussid kokkuhoidu ja reisijatele suuremat mugavust. «Loodan väga, et meie bussiettevõtted viivad nüüd ka oma juhtide oskused nüüdisaja tasemele ja need on sunnitud lõpuks riigikeelegi selgeks saama,» märkis ta.
    Eestis on 1200 ühissõidukitena tegutsevat bussi, millest teede- ja sideministeeriumi andmetel vajab väljavahetamist kaks kolmandikku. Rootsist abina saabuvad 53 bussi moodustavad sellest ligikaudu seitse protsenti.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Repliik: et kalli elektri talumise valu meenuks ka soojal suvel
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Aastaaegade vaheldumine annab ka Eesti avalikule arvamusele hooajalise iseloomu. Just praegu, kui elektri hind on laes, tuleks küsida, kas mõni korralik tänapäevane tuulepark on tõesti nii talumatu, et sellele tuleb pidevalt rahalist ja poliitilist lõivu maksta, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Skillz – mäng pole lõppenud ning palju on veel tõestada
Olgu koroonakriis või mitte, mobiilsete seadmete kasutamine kasvab tänapäeva tehnoloogilises maailmas igal juhul. Skillzi börsiletulek on olnud nagu sõitmine tõelistel Ameerika mägedel.
Olgu koroonakriis või mitte, mobiilsete seadmete kasutamine kasvab tänapäeva tehnoloogilises maailmas igal juhul. Skillzi börsiletulek on olnud nagu sõitmine tõelistel Ameerika mägedel.
November tõi 13 aasta suurima hinnatõusu
Tarbijahinnaindeks tõusis novembris võrreldes oktoobriga 1,8% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 8,8%, teatas statistikaamet. Mulluse novembriga võrreldes olid kaubad 7,6% ja teenused 11,2% kallimad.
Tarbijahinnaindeks tõusis novembris võrreldes oktoobriga 1,8% ning võrreldes eelmise aasta novembriga 8,8%, teatas statistikaamet. Mulluse novembriga võrreldes olid kaubad 7,6% ja teenused 11,2% kallimad.
Swedbank tunnetab tarbija niigi tugeva kindlustunde kasvu
Eesti tarbija kindlustunne on kasvuteel, mida mõjutavad peamiselt palkade kasv ja suurenev tööjõupuudus, ütles Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.
Eesti tarbija kindlustunne on kasvuteel, mida mõjutavad peamiselt palkade kasv ja suurenev tööjõupuudus, ütles Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla.