• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 20.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kontrolli auto rehvimustrit

Turvaliseks autosõiduks peab rehvimustri jääksügavus olema vähemalt 1,6 mm.
Kuiva teekatte puhul haakub teega hästi ka siledaks kulunud rehv, kuid Eestis sajab siiski sageli ja talv on lumega.
Eriti maanteesõidu kiiruste juures on oluline rehvide õige siserõhk ja tasakaalustatus. Viimasest ja esisilla seadenurkadest oleneb ka rehvi kulumine.
Sõiduki ühel teljel ei tohi kasutada diagonaal- ja radiaalrehve, samuti erineva turvisemustri tüübiga rehve. Mustritüübi mustrijoonis (maantee-, talve-, maastiku-) võib olla erinev.
Amortisaatorid, mis hoiavad rattaid teega heas kontaktis, peavad olema jäigad. Väga oluline on ka vasaku ja parema poole sarnasus. Suure erinevuse korral, nagu pidurdusjõudude erinevuse korral, põhjustab kehv amortisaator ja sellest johtuv ratta sidestus teega sõiduki viltukiskumise. See võib ohtlikuks saada libedal teel järsult pidurdades.
Rooliga seonduvaid probleeme on harva, kuid rikete korral on oht suur.
Sõidu ohutust mõjutab ka streikiv mootor, mille tõttu võidakse kaasliiklejatele jalgu jääda. Samad probleemid tekivad, kui käik ei lülitu sisse või välja või sidur ei tööta.
Iseenda turvalisuse huvides ei tohi unustada autosse muretsemast sertifikaadiga ohukolmnurka, nõuetele vastavat apteeki, tulekustutit, tõkiskingi ja ärandamisvastast seadet.
Kaasliiklejaid häirib ja ohustab auto diiselmootori tossamine. Samuti ohustab liiklust pori pritsiv, ilmselt ilma porikummideta sõitev auto.
Ka mürisev summuti ja vali muusika tõmbavad kaasliiklejate tähelepanu kõrvale.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele