• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 27.10.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansa Germany taga peitub Poola tootja

Kuigi elektripliit Hansa Germany on valmistatud Poolas, arvab enamik ostjaid, et soetab soodsa hinnaga Saksa toote. Erinevalt Keramikust või Bompanist ei ole Hansa Germany pliitidel ega nende juures märget, kus toode on valmistatud. Mõnel hinnasildil on lihtsalt sõna Saksa.
Müüja peab ostjale jagama igakülgset teavet toote kohta. Kui tarbijale soovitatakse kaupa suuliselt Saksa tootena, on võimalik hilisemad pretensioonid ümber lükata.
Tootja ei varja valmistajariigi nime, aga ei soovi seda ka esile tõsta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hansa ja Hansa Germany kaubamärk kuulub Saksa ettevõttele Magotra Handel Gmbh, tooted on aga kokku pandud nende Poola tehases Amica Wronki S.A.
Kuna Eesti tarbijad on Hansa kaubamärgi hästi vastu võtnud, turustatakse Magotra tooteid siin juba üle aasta. Poola tehases toodetakse pliidid ja külmikud Saksa tehase järelevalve all ja need ei jää kvaliteedinäitajate poolest alla teistele Euroopas valmistatud toodetele. Hansa toodetel on ISO sertifikaat.
Poolast Sandmani lattu tulevatele pakenditele on peale kirjutatud «valmistatud Euroopas». Kauplustes ei ole tootejuhistes valmistajariigi nime kirjas, sest tarbekaupade eestikeelse teabega varustamise 1994. aastal kinnitatud juhendi järgi piisab müüjate suulisest informeerimisest.
Maineka riigi nime kasutamine kaubamärgis annab suure konkurentsieelise.
Saab tõsta toote hinda võrreldes teiste Ida-Euroopa või näiteks Türgi toodetega. Samas aga jätta hind madalamaks kui mõnel kuulsal Itaalia samaväärsel tootel. Niiviisi on tagatud võimalikult suur läbimüük.
Leedus müüakse samasuguseid Poola tehases kokkupandud pliite Amica kaubamärgi all, kusjuures seal on ka müüjad teadlikud, kus toode on valmistatud. Eesti kauplustes väidavad müüjad sageli, et tegu on Saksa tehnikaga.
Leedu kodumasinate müüjate sõnul lõpetatakse Leedus Amica nime all kauplemine, sest Poola toodete müük ei lähe hästi. Eesti eeskujul hakatakse edaspidi müüma Hansa Germanyt.
Kannatajaks jäävad need Ida-Euroopa ja Aasia tehnika müüjad, kellel on iga toote juures viide valmistajariigile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele