• OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 10.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TV1 leping ORTga sasib reklaamiturgu

ORT-le mitte-eestlastest vaatajate arvu poolest järgnev Kanal 2 ei näe uues konkurendis mingit ohtu.
Mitte-eestlastest sihtrühma (35% Eesti elanikkonnast) püüdmisega on Kanal 2 mitu aastat tegelenud, tänavu maist ähvardab TV1 talle kannale astuda.
Reklaamisekundi hind on rivaalidel vaadatuimal ajal ühesugune, 396 krooni. Siis näeb ORTd 70 000 ja Kanal 2 35 000 mitte-eestlast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tänavu mais TV1 ja ORT vahel sõlmitud lepinguga annab Venemaa telekanal TV1-le ainuõiguse rentransleerida oma programmi Eesti kaabelvõrkudes.
Satelliidi vahendusel nähtav ORT programm erineb kaabelvõrkudes retransleeritavast reklaamipauside sisu poolest. ORT on andnud TV1-le reklaami müügi ainuõigused Eestis.
Satelliidiga vaatab ORTd Eestis umbes 2000 inimest, kaabelvõrgu vahendusel aga mitukümmend korda rohkem. ORT-l on leping 20 kaabeltelevisioonifirmaga, jõudes seega 80 protsendini vaatajatest.
Tänavu on reklaami müük ORT programmi olnud tagasihoidlik, mistõttu kogumahu prognoos on vaid 5--6 mln krooni. 1999. aastal on aga kavas haarata 210 mln kroonisest telereklaamiturust ORT vaatajate osakaaluga sama suur osa, 25%.
Kanal 2 ei näe ORTs uue konkurendina mingit ohtu. Kanal 2 vaatab sama palju mitte-eestlasi kui teisi eestikeelseid telekanaleid kokku. Reklaamimahu vähenemist ei ole täheldanud.
TV 1 on mõelnud välja triki, millega end ahvatlevaks muuta, kuid ORT retransleerimisega on palju arusaamatut.
Näiteks reklaamiandja ei saa täpselt teada, kuipalju kontakte vaatajatega ühe klipiga saadakse, sest Eestis on ORTd võimalik näha mitmeid kanaleid pidi, kuid uuringutes neid ei eristata.
Viis aastat tagasi, kui Kanal 2 alustas, kaotati venekeelsete telekanalite litsentsid. Venekeelse telekanali tagasitulek on lausa tagurlik.
Kanal 2 mitte-eestlastest sihtrühma kuuluvad edumeelsed ostujõulised inimesed, kes on huvitatud Eesti ühiskonda integreerumisest ja eesti keele õppimisest. Viimast toetab Kanal 2 osade saadete venekeelde tõlkimisega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele