Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Äri täiuse poole aitab kvaliteedijuhtimine

    ISO 9000 seeria standarditele vastav kvaliteedisüsteem tähistab esimest elementaarset taset, mille puhul võime rääkida töötavast kvaliteedisüsteemist.
    Ettevõttele väljastatud sertifikaat näitab, et tema kvaliteedisüsteemi on hinnanud sõltumatu osapool ja leidnud, et süsteem vastab ISO standardis esitatud nõuetele.
    ISO 9000 käsitlusviis on kliendikeskne. Ettevõtte kvaliteedisüsteemi käsitletakse kliendi vaatevinklist, eesmärgiga tagada pakutava hüve stabiilne kvaliteet ja tõendada seda. Efektiivsus, töötajate ja omanike rahulolu ei avalda sertifitseerimisele mõju.
    TQM on seevastu organisatsiooni kvaliteedikeskne lähenemisviis juhtimisele, mis põhineb kõigi töötajate osalusel ja on suunatud pikaajalisele edule kliendi rahuldatuse ja organisatsiooni kõigi töötajate ja ühiskonna kasu kaudu.
    TQMi puhul on tähelepanu suunatud kõikidele organisatsioonis töötavatele inimestele, nende-
    vahelistele suhetele, erinevate huvigruppide rahulolule. Tähelepanu juhitakse töötajate arendamisele kui pikaajalise edu alusele. TQMi põhimõtteid saab rakendada kõikidel juhtimistasanditel. Seni ei ole ükski TQMi rakendamise ulatuse hindamise metoodika võitnud poolehoidu, mistõttu ei ole, mille alusel anda vastavaid tunnistusi.
    ISO 9000-le vastava kvaliteedisüsteemi juurutamine ei välista samaaegselt ka TQMi põhimõtete rakendamist.
    Organisatsioonide juhtimistasemete kõrvutamiseks ja juhtimise kvaliteedi parandamiseks on eri riikides loodud kvaliteediauhindade mudelid, millesse on koondatud edukate ettevõtete juhtimiskogemused. Tähelepanu all on ka äri efektiivsus ja pikaajalised tulemused.
    Nimetatud auhinna mudel pöörab juhtide tähelepanu juhtimise kaasaegsetele käsitlusviisidele, mis loovad ettevõtetele uue eesmärgi: ärialase täiuslikkuse.
     
    22 Eesti firmale on antud ISO sertifikaat
    Eesti ettevõtted on hakanud üsna agaralt arendama ISO 9000 seeria standarditele vastavaid kvaliteedisüsteeme. Seda väga erinevates valdkondades. Hetkel on Eestis vähemalt 22 ISO 9001 või 9002 sertifikaadiga ettevõtet.
    Aasta lõpuks on neid tõenäoliselt kolmekümne ringis. Järgmisel aastal lisandub prognoositavalt sama palju.
    TQMi põhimõtteid tutvustatakse koolituskursustel ja jõudumööda püütakse neid ka rakendada. Kui palju on Eestis ettevõtteid, kes kasutavad TQMi, on raske hinnata ja arvutused puuduvad.
    Ärialase täiuslikkuse mudel on paraku Eestis jõudnud küllaltki väheste juhtideni, see aga suurendab meie ettevõtete juhtimise allajäämist Euroopa ettevõtete juhtimistasemele.
    Veel ei ole Eestis koos kriitilist massi ettevõtete juhtidest, kes sooviksid oma organisatsiooni juhtimismeeskonda arendada, baseerudes edukate ettevõtete kogemustele, ja kes oleksid valmis oma kogemusi vahetama uute ideede hankimiseks.
    Ärialane täiuslikkus on kriteerium, mida ei ole võimalik kunagi saavutada, kuid mille poole saab kogu aeg püüelda, et olla konkurentsis tugevam.
    Autor: Tauno-Jussi Onoper
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
USA aktsiaturg: Nasdaq keeras kaotuse võiduks
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Stroomi ranna suplusalalt avastati raske kütteõli reostus
25. juunil avastati Stroomi rannas raskekütteõli reostus, mida Päästeamet koos Keskkonnaameti ja Põhja-Tallinna linnaosa valitsusega nüüd kokku kogub, teatas Päästeamet.
25. juunil avastati Stroomi rannas raskekütteõli reostus, mida Päästeamet koos Keskkonnaameti ja Põhja-Tallinna linnaosa valitsusega nüüd kokku kogub, teatas Päästeamet.
Hinrikuse idufirma kaasas üle 7 miljoni euro
Taavet Hinrikuse kaasasutatud tervishoiuteenuse osutaja Certific kaasas 7,4 miljonit eurot. Seemnevooru juhtis värske investeerimisfond Plural, mille üks algatajatest on samuti Hinrikus.
Taavet Hinrikuse kaasasutatud tervishoiuteenuse osutaja Certific kaasas 7,4 miljonit eurot. Seemnevooru juhtis värske investeerimisfond Plural, mille üks algatajatest on samuti Hinrikus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.