Novembris müüdud 658 uut sõiduautot on võrreldes oktoobriga 46 võrra vähem ning jääb 13 autoga alla ka selle aasta senisele kehvimale müügikuule, augustile.
Heido Vitsur väitis, et rekordiliselt langenud automüük ei näita otseselt rahva ostujõu langemist majanduslikult raskes olukorras. Rahva ostujõu määrab sissetulekute tase, mis alanemise asemel on pigem tõusnud, lausus ta.
Kõrgetest laenuintressidest määravam on Vitsuri ütlusel liisingufirmade pärssiv tegevus autoostu finant-
seerimisel. Ta avaldas arvamust, et inimesed ostaksid autosid rohkem, kui liisingufirmad neil seda võimaldakse.
«Oluline on, kui suured on liisingufirmade reservid, et krediteerida autode ostmist, ja kuidas nad hindavad riske,» lausus Vitsur. «Kui nad hindavad mõnda sektorit liiga riskantseks, ei suuna nad sinna endises mahus raha.»
Ka ettevõtted on Vitsuri sõnutsi oma väljaminekutega tunduvalt ettevaatlikumaks muutunud ja vähem autosid ostma hakanud.
Automüügi üldises languses paistis müügimahtude kasvuga silma vaid Hyundai, kes langetas oluliselt peaaegu kõikide mudelite hindu.
ASi Reval Auto juhatuse esimees Ahto Altjõe ütles, et nad nii suurte hinnalangetamistega Audide müügil kaasa ei lähe. Altjõe sõnul sõltub automüüjate olukorra edasine paranemine sellest, kas luksusautodele rakendatakse järgmisel aastal täiendav aktsiisimaks. Teiseks teguriks on tema ütlusel Venemaa turg.
Elke Auto müügiosakonna juhataja asetäitja Valdik Uski ütles, et Toyotade osas on Venemaa ekspordis taas elavnemise märke tunda. Varem kuni 30% Elke müügist moodustanud Venemaa eksport kukkus novembris vaid kahe auto peale, kuid nüüd on Venemaal taas huvi tundma hakatud, sõnas Uski.