Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuamet ründab autovedajaid

    Tartu maakonna maksuamet on teinud ASile Tartu Auto ettekirjutise, milles nõuab juhtidele makstud päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu tasumist koos viivistega kuni 1,5 miljonit krooni. Pretsedendi tekkimisel peavad sarnase väljaminekuga arvestama kõik vedajad.
    Kahe aasta jooksul autojuhtidele makstud päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu nõude aluseks on maksuamet võtnud 1996. aasta märtsis vastuvõetud töölähetuse korra määruse. Selle järgi on ettevõtjal õigus maksta töölähetuses viibijale päevaraha kuni 500 kroonini maksuvabalt. Paraku ütleb määrus, et tööalaseid sõite ei loeta töölähetusteks nendel töötajatel, kellel töölepingust tulenevalt on alaline töö seotud ringsõitudega või on liikuva iseloomuga. Maksuamet ongi tõlgendanud autojuhtide töö liikuvaks.
    Tartu Auto on esitanud maksuameti ettekirjutisele vastulause. Leitakse, et maksuametil ei ole praegu veel õigust kontrollida sotsiaalmaksu tasumist. Vaidlustatakse ka maksuameti tõlgendus juhtide töö iseloomust.
    Vaidlusse on sekkunud ka ERAA ja Eesti transpordi- ja teetöötajate ametiühing, kes on saatnud kirja rahandus- ning teede- ja sideministritele. Kirjas hoiatatakse autotranspordi pankrotilaine eest, kui maksuamet hakkab autovedajatelt tagantjärele sotsiaal- ja tulumaksu välja nõudma ning kui edaspidi peavad vedajad päevarahasid suurendama vastavate maksude tõttu 59% võrra.
    Oleme teinud Tartu Autole ettekirjutise. Praegu jookseb neil veel vastuvaidlemise aeg. Tõenäoliselt nad vist ongi meie ettekirjutise peale esitanud kaebuse. Seadusega ettenähtud tähtaegade järgi on meil 30 päeva aega nende kaebust läbi vaadata ja teha otsus. Seetõttu ma praegu seda juhtumit ei kommenteeri.
    Kui Tartu Auto väidab, et maksuamet hakkab sotsiaalmaksu koguma alles uuest aastast ja seni pole sotsiaalmaksu tasumise kontrollimiseks maksuametil õigust, siis soovitan neil enne sellist väidet seda juristidega arutada. Maksuvõlgade sissenõudmine on igal juhul maksuameti ülesanne. Tegemist on ju riikliku maksuga. Kui ettekirjutis on tehtud ja seal on sotsiaalmaksu võlg, siis kuulub see igal juhul maksuameti kompetentsi.
    Momendil ei ole maksuamet teinud teistele autotranspordifirmadele ettekirjutisi päevarahadelt sotsiaal- ja tulumaksu tasumise kohta. Ma ei saa kommenteerida seda, kas me plaanime ka teistele autovedajatele ettekirjutisi teha. Saan rääkida ainult sellest, mida me juba teinud oleme.
    Maksuameti tõlegenduse kehtima jäämine tähendab, et autotranspordifirmad peavad ümber vaatama kogu oma lähetuste süsteemi. Kindlasti tuleb leida mingimuu võimalus hüvitada autojuhtidele need kulutused, mida nad teevad teel olles endal hinge sees hoidmiseks. On ju fakt, et inimesed tahavad süüa ja juua. Paraku ei kujuta ma ette hüvitamisviise, mis väldiksid praegusega võrreldes ettevõttele 59protsendilist lisakulu ehk hüvituste maksustamist tulu- ja sotsiaalmaksuga.
    Pankrotilaine on täiesti võimalik. Ühtepidi võib autovedaja pankroti ajada maksuameti üle miljoni kroonised ettekirjutised, kui maksuamet tagantjärele kõik need võlad välja kaevab. Teiseks ei näe ma praegu ühtegi autovedajat sellises seisus olevat, et ta suudab leida täiendavaid vahendeid, mis lähetussummade maksmisel lisaks hakkavad kuluma.
    Oleme rahvusvahelise transpordiföderatsiooni abil uurinud ka, kuidas muus maailmas toimitakse. Väikeste nüanssidega on suures osas Euroopa riikides autojuhtidele tasutavad lähetusrahad maksudest vabad.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.