• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93
  • 09.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

?veits avab suure maksu eest piirid raskeveokitele

ELi transpordivolinik Neil Kinnock aga kinnitab vastupidist -- pigem muutuvad veosed Põhja- ja Lõuna-Euroopa vahel odavamaks, sest luba ?veitsist läbi sõita säästab veoautodele aastas 500 000 sõidukilomeetrit.
«Euroopa Liit maksab kokkuleppe eest liiga kõrget hinda. Lisaks loob see ohtliku pretsedendi, mis võib ajendada teisigi riike kõrget teemaksu kehtestama,» ütles Bertil Dahlin, Rootsi veofirmade liidu rahvus-
vaheliste suhete juht.
«Normaaltasu ?veitsist läbisõitmise eest hakkab olema 1,2 ?veitsi franki ehk 0,67 ECUd kilomeeter. See on 70 korda rohkem kui autovedajad maksavad kuue nn Eurovinjett-riigi läbimise eest,» ütles Dahlin. Selles liidus maksavad Saksamaa, Taani, Rootsi ja Beneluksi riikide autojuhid kuuest riigist läbisõidu eest aastas 126,5 ECUd, millele lisandub mõõdukas jooksev tariif.
Praegu on ?veits üle 28tonnistele veokitele suletud.
ELiga sõlmitud kokkuleppe järgi kaotatakse 2005. a sissesõidupiirangud kõigile kuni 40t veokitele. 2001. aastal võivad ?veitsi sisse sõita kuni 34t veokid.
Praegu peavad raskeveokid Itaaliasse, Jugoslaaviasse ja Kreekasse sõitma Austria kaudu. Austria on aga kehtestanud sissesõidukvoodid, mis aasta-aastalt vähenevad. Kaalumisel on uue ümbersõidutee ehitamine või veoautode laadimine rongile, mida toetab EL. Austria nõudel tõsteti Brenneri mäekuru tasu keskmiselt 73,8 ECU-le.
Autor: DI

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele