ELi transpordivolinik Neil Kinnock aga kinnitab vastupidist -- pigem muutuvad veosed Põhja- ja Lõuna-Euroopa vahel odavamaks, sest luba ?veitsist läbi sõita säästab veoautodele aastas 500 000 sõidukilomeetrit.
«Euroopa Liit maksab kokkuleppe eest liiga kõrget hinda. Lisaks loob see ohtliku pretsedendi, mis võib ajendada teisigi riike kõrget teemaksu kehtestama,» ütles Bertil Dahlin, Rootsi veofirmade liidu rahvus-
vaheliste suhete juht.
«Normaaltasu ?veitsist läbisõitmise eest hakkab olema 1,2 ?veitsi franki ehk 0,67 ECUd kilomeeter. See on 70 korda rohkem kui autovedajad maksavad kuue nn Eurovinjett-riigi läbimise eest,» ütles Dahlin. Selles liidus maksavad Saksamaa, Taani, Rootsi ja Beneluksi riikide autojuhid kuuest riigist läbisõidu eest aastas 126,5 ECUd, millele lisandub mõõdukas jooksev tariif.
Praegu on ?veits üle 28tonnistele veokitele suletud.
ELiga sõlmitud kokkuleppe järgi kaotatakse 2005. a sissesõidupiirangud kõigile kuni 40t veokitele. 2001. aastal võivad ?veitsi sisse sõita kuni 34t veokid.
Praegu peavad raskeveokid Itaaliasse, Jugoslaaviasse ja Kreekasse sõitma Austria kaudu. Austria on aga kehtestanud sissesõidukvoodid, mis aasta-aastalt vähenevad. Kaalumisel on uue ümbersõidutee ehitamine või veoautode laadimine rongile, mida toetab EL. Austria nõudel tõsteti Brenneri mäekuru tasu keskmiselt 73,8 ECU-le.
Autor: DI