• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 09.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

?veits avab suure maksu eest piirid raskeveokitele

ELi transpordivolinik Neil Kinnock aga kinnitab vastupidist -- pigem muutuvad veosed Põhja- ja Lõuna-Euroopa vahel odavamaks, sest luba ?veitsist läbi sõita säästab veoautodele aastas 500 000 sõidukilomeetrit.
«Euroopa Liit maksab kokkuleppe eest liiga kõrget hinda. Lisaks loob see ohtliku pretsedendi, mis võib ajendada teisigi riike kõrget teemaksu kehtestama,» ütles Bertil Dahlin, Rootsi veofirmade liidu rahvus-
vaheliste suhete juht.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Normaaltasu ?veitsist läbisõitmise eest hakkab olema 1,2 ?veitsi franki ehk 0,67 ECUd kilomeeter. See on 70 korda rohkem kui autovedajad maksavad kuue nn Eurovinjett-riigi läbimise eest,» ütles Dahlin. Selles liidus maksavad Saksamaa, Taani, Rootsi ja Beneluksi riikide autojuhid kuuest riigist läbisõidu eest aastas 126,5 ECUd, millele lisandub mõõdukas jooksev tariif.
Praegu on ?veits üle 28tonnistele veokitele suletud.
ELiga sõlmitud kokkuleppe järgi kaotatakse 2005. a sissesõidupiirangud kõigile kuni 40t veokitele. 2001. aastal võivad ?veitsi sisse sõita kuni 34t veokid.
Praegu peavad raskeveokid Itaaliasse, Jugoslaaviasse ja Kreekasse sõitma Austria kaudu. Austria on aga kehtestanud sissesõidukvoodid, mis aasta-aastalt vähenevad. Kaalumisel on uue ümbersõidutee ehitamine või veoautode laadimine rongile, mida toetab EL. Austria nõudel tõsteti Brenneri mäekuru tasu keskmiselt 73,8 ECU-le.
Autor: DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele