• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kalurid peavad uut sadamat ebatasuvaks

    Prangli saarele alustati Euroopa Liigu abiprojekti Phareraha eest uue sadama kavandamist Eesti väike-
    sadamate renoveerimise projekti raames. Nüüdseks on Viimsi valla volikogu kolmest variandist kõige sobivama välja valinud ning kevadel peaks projekt valmis saama.
    Sadama esialgseks maksumuseks on arvestatud 20 miljonit krooni.
    Prangli kalurite hinnangul ei tasu teise sadama ehitamine väikesaarele praegustes oludes ära.
    Rajatise tasuvuse üle on kahtlust avaldanud ka Phareprogrammi esindajad.
    «Selles projektis pole kalandusest üldse juttu, ometi annab see tööd suurele osale saare elanikest,» lausus saare ainsa tööandja Prangli kalandusühistu juhatuse esimees Aivar Linholm.
    Linholmi sõnul peab reisiliiklus osadel aastaaegadel nagunii praeguse Põhjasadama kaudu käima, sest see jäätub hiljem kui saare teine kallas.
    Linholmi sõnul lüheneks meretee mandrile uue sadama kaudu küll 20 minuti võrra, aga suurem osa saare inimesi peaks sinna jõudmiseks pool tundi mööda saare kehvi teid kõmpima.
    Ka uue sadama asukoht pole kalurite esindaja sõnul kõige parem, eeldades iga-aastaseid süvendustöid. Praegune sadam asub kahe muuli vahel ja on välismõjutuste eest kaitstud.
    Viimsi valla volikogu liikme Lembit Tammsaare sõnade kohaselt on uus sadam kasulik nii saare elanikele kui turistidele, sest see lühendaks oluliselt teekonda mandri ja saare vahel. Uus sadam oleks Tammsaare väitel tormide eest paremini kaitstud kui vana.
    «Ega välismaalased taha oma uhkete jahtidega sinna kalapaatide vahele (praegusesse sadamasse -- toim.) minna ka,» lisas Tammsaar.
    Pranglilt pärit, kuid mandril elav Tammsaar tunnistas, et erastas hiljaaegu isakodu maadele lisaks ka omanikuta maad tulevase sadama piirkonnas.
    Saareelanike sõnul on Tammsaar just seetõttu Prangli Lõunasadama rajamisest isiklikult huvitatud.
    Tammsaar kuulus pikka aega Prangli saare esindajana Eesti saarte kogu juhtkonda ja on ka Viimsi volikogu maakomisjoni liige.
    Praegu saab Prangli saarelt mandrile ainult üks kord päevas, suvel kaks korda. Saarel elab alaliselt 120 inimest.
    Rahvaküsitlust Prangli saarele uue sadama rajamise kohta pole korraldatud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Tallinna börs jätkas nädalat langusega
Kolmapäeval oli Tallinna börs ainukene Balti börs, mis sulgus miinuses, langedes 0,38% 1996,23 punktile. Riia kerkis 0,87% ja Vilnius 0,26%. Benchmark indeks langes 0,02%.
Kolmapäeval oli Tallinna börs ainukene Balti börs, mis sulgus miinuses, langedes 0,38% 1996,23 punktile. Riia kerkis 0,87% ja Vilnius 0,26%. Benchmark indeks langes 0,02%.
Raadiohommikus: uue riskifondi miljonid, meelerahu ja politseinikud allilmas
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Neljapäevases hommikuprogrammis teeme juttu endiste politseinike üllatavatest sidemetest allilmaga, mis paljastusid sajandi maffiaprotsessil. Osadest neist saate Äripäevast lugeda juba täna õhtul, osadest neljapäeva hommikul.
Raadiohommikus: kust tuleb töökius ning kuidas peab maitsema veganpihv?
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägitakse töökiusamisest, veganpihvidest ja lühirendiautode äri toimimisest raskete ilmaolude korral.