• OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • OMX Baltic4,79%302,71
  • OMX Riga−0,06%878,37
  • OMX Tallinn5,74%1 936,13
  • OMX Vilnius1,55%1 155,41
  • S&P 500−0,33%5 693,31
  • DOW 30−0,37%42 299,7
  • Nasdaq −0,53%17 804,03
  • FTSE 100−0,27%8 666,12
  • Nikkei 225−0,6%37 799,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • 10.12.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kalurid peavad uut sadamat ebatasuvaks

Prangli saarele alustati Euroopa Liigu abiprojekti Phareraha eest uue sadama kavandamist Eesti väike-
sadamate renoveerimise projekti raames. Nüüdseks on Viimsi valla volikogu kolmest variandist kõige sobivama välja valinud ning kevadel peaks projekt valmis saama.
Sadama esialgseks maksumuseks on arvestatud 20 miljonit krooni.
Prangli kalurite hinnangul ei tasu teise sadama ehitamine väikesaarele praegustes oludes ära.
Rajatise tasuvuse üle on kahtlust avaldanud ka Phareprogrammi esindajad.
«Selles projektis pole kalandusest üldse juttu, ometi annab see tööd suurele osale saare elanikest,» lausus saare ainsa tööandja Prangli kalandusühistu juhatuse esimees Aivar Linholm.
Linholmi sõnul peab reisiliiklus osadel aastaaegadel nagunii praeguse Põhjasadama kaudu käima, sest see jäätub hiljem kui saare teine kallas.
Linholmi sõnul lüheneks meretee mandrile uue sadama kaudu küll 20 minuti võrra, aga suurem osa saare inimesi peaks sinna jõudmiseks pool tundi mööda saare kehvi teid kõmpima.
Ka uue sadama asukoht pole kalurite esindaja sõnul kõige parem, eeldades iga-aastaseid süvendustöid. Praegune sadam asub kahe muuli vahel ja on välismõjutuste eest kaitstud.
Viimsi valla volikogu liikme Lembit Tammsaare sõnade kohaselt on uus sadam kasulik nii saare elanikele kui turistidele, sest see lühendaks oluliselt teekonda mandri ja saare vahel. Uus sadam oleks Tammsaare väitel tormide eest paremini kaitstud kui vana.
«Ega välismaalased taha oma uhkete jahtidega sinna kalapaatide vahele (praegusesse sadamasse -- toim.) minna ka,» lisas Tammsaar.
Pranglilt pärit, kuid mandril elav Tammsaar tunnistas, et erastas hiljaaegu isakodu maadele lisaks ka omanikuta maad tulevase sadama piirkonnas.
Saareelanike sõnul on Tammsaar just seetõttu Prangli Lõunasadama rajamisest isiklikult huvitatud.
Tammsaar kuulus pikka aega Prangli saare esindajana Eesti saarte kogu juhtkonda ja on ka Viimsi volikogu maakomisjoni liige.
Praegu saab Prangli saarelt mandrile ainult üks kord päevas, suvel kaks korda. Saarel elab alaliselt 120 inimest.
Rahvaküsitlust Prangli saarele uue sadama rajamise kohta pole korraldatud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele