Virkebau möönab, et Eestis saatsid töösoovi avaldusi paljud need inimesed, kes saadavad oma avalduse kõikidesse ettevõtetesse, kus tööjõudu otsitakse. Paraku on nende hulgas on vähe neid, kes üldse sobida võiksid. «Londonis oli valik asjalikum,» ütleb Virkebau.
Sellegipoolest pole õiget leitud ning see on ainus põhjus, miks Kreenholmil pole Londonis oma esindust.
Kreenholmi müügimees peab Virkebau nägemuse kohaselt olema selleks sündinud. Tal peab olema müügimehele ainuomane karisma ning oskus juhtida organisatsiooni.
«Olulisim omadus on muidugi see, et meie müügimees peab inglaste seas olema igas mõttes oma inimene ja neile n-ö peale minema. Mingil juhul ei tohi tema tegemistes olla idaeurooplase maiku juures,» sõnab Virkebau.
See oleks lääne turul töötava müügimehe juures kõige halvem omadus, mis juba iseenesest kohustab partnereid hinnaalandusele mõtlema. «On lausa hämmastav, kui erinevalt suhtutakse läänes kohalikesse ja Ida-Euroopa päritolu ärimeestesse,» tunnistab Virkebau.
Võiks ju arvata, et sellist müügimeest on Eestist peaaegu võimatu leida, aga Virkebau lükkab selle arvamuse veenvalt ümber.
Saksamaal esindab Kreenholmi Keilast pärit mees ja Virkebau kasutab tema iseloomustamisel ülivõrdeid. «Kui muidu räägitakse maailma tabanud üldisest majanduskriisist ja müüginäitajate vähenemisest, siis meie Saksamaa müügiesindus suurendas sellel aastal müüki 20% ja me plaanime seal korralikku müüginäitajate kasvu,» märgib Virkebau.
Kreenholmi müügimees elab korralikus korteris, tal on korralik auto ja ta ei pea poes peenraha lugema. Tema töö on hästi tasustatud.
«Nagu meie rootslastest omanikud ütlevad, peab müügimees olema happy,» räägib Virkebau.
Võidakse ju öelda, et sellise müügimehe ülalpidamine on kallis. «Ma arvan, et tasu on väike, kui tänu müügiesindaja tööle paraneb ettevõtte müük näiteks paarisaja protsendi võrra,» sõnab Virkebau.
5300 töötajaga Kreenholmi Grupi selle aasta kümne kuu müügikäive oli 1,04 miljardit krooni, eksport moodustas sellest 836 miljonit krooni.
Autor: Raul Ranne