Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Elektrikontsern

    Sebimine elektrijaamade erastamise ümber on kestnud juba pea kolm aastat. Kui veel mõni aeg tagasi arutati koos NRG Energyga vaid Balti ja Eesti elektrijaamade erastamist, siis nüüd on hakanud puhuma sootuks uued ja mastaapsemad tuuled. Valitsus hakkab 28. detsembril arutama Eesti Energia ja Eesti Põlevkivi liitmise küsimust.
    Äripäeva arvates tuleb valitsusel ühendamisprotsess käivitada.
    Esiteks on Eesti Põlevkivi tõesti, nagu väljendus majandusminister Jaak Leimann, olemuselt saanud Eesti Energia küttekontoriks. Ega tal mujale oma toodangut müüa pole kui Eesti Energiale pluss minimaalsed kogused Kiviterile ja Kunda Nordic Tsemendile. Sestap on ühendamine loomulik.
    Ühe ohumomendina võib ühendamise juures näha seda, et tekib hiigelmonopol. Kuid energeetika puhul tuleks asja laiemalt vaadata, mitte ainult Eesti piiridest lähtuvalt. Õige pea hakkab Eesti energiatootmisel konkureerima Skandinaavia energiagenereerijatega.
    Suur kontsern on konkurentsivõimelisem ning see on mõistlikum kui tekitada konkurentsi siseturu pisikeste energiatootjate vahel. Tuleb olla valmis kaasa rääkima Põhjamaa hiiglaste keskel. Soome, Rootsi ja Vene elektritootjad ootavadki ainult seda, et Eesti energeetikatööstus oma pisikese turuga tegelema jääks või turuosa hoopiski neile loovutaks.
    Tarbija jaoks esialgu küll midagi oluliselt ei muutu. Energiatootmine oli Eesti riigis monopoolne seni ja jääb selleks ka pärast liitmist. See tähendab, et elektrienergia hinna langust esialgu loota pole. Pigem vastupidi, elektrienergia hind lähiaastatel kindlasti tõuseb veelgi.
    Tarbijal pole ju praegu võimalik energiatootjate vahel valida. Valikuvõimalus tekib siis, kui jaotusvõrgud erastatakse eri omanikele ja nemad valivad, kellelt elektrit ostavad ja kui kallilt tarbijatele edasi müüvad. Tallinna--Helsingi merekaabli valmides on ka skandinaavlastel võimalus Eesti turule tulla ja seetõttu ei saa Eesti Energia hinda väga palju tõsta.
    Ühendamisega paraneb ettevõtte efektiivsus. Samuti on teda kontsernina parem müüa, kasvõi sellelesamale NRG-le, kelle kannatust siin juba aastaid katsutud on. Nagu on öelnud Eesti Energia peadirektor Gunnar Okk, on maailmas palju raha, mis otsib kohta. Erastades tervet kompleksi, saab seda müüa oluliselt kallimalt kui ettevõtteid ükshaaval. Suure kontserni vastu on suurel rahal enam huvi. Erastamine toob riiki raha ja kaob ettevõtteid seni kummitanud nõukogulik oskusteave.
    Paraku on juba praegu tendents sinnapoole, et diskussioon kompleksi loomise üle on muutumas populistliku poliitilise profiidi lõikamise vahendiks. Veel ohtlikum on, kui loodud kompleks muutub poliitiliselt mõjutatavaks organisatsiooniks.
    Seega tuleb tulevasele strateegilisele investorile kindlasti müüa enamusosalus, et vältida valitsuste-
    vahetusega kaasnevate meeleolumuutuste ja kannapöörete negatiivset mõju energeetikakompleksi arengule.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.