Tallinna Sadama peadirektor Enn Sarap peab eelmise aasta suurimaks saavutuseks sadamate laadimis- ja lossimistööde andmist omavahel konkureerivate operaatorfirmade kätte.
Pärast operaatortegevuse andmist erafirmadele kärbib Tallinna Sadam oma kulutusi ja ettevõtte areng ei saa enam nii kiire olla, sõnas peadirektor.
Sadamate arengut hakkavad pidurdama ka raudtee ja piirijaamade läbilaskevõime, lisas Sarap.
Alanud aastaks ennustab Enn Sarap viieprotsendilist käibe kasvu ja sama suurt kasumit kui eelmisel aastal.
Viimasel neljal aastal on Tallinna Sadama veosemaht kasvanud aastas veerandi võrra, 21,4 miljoni tonnini eelmisel aastal.
Tallinna Sadama käive oli 1998. aastal 750 miljonit krooni, koos operaatorfirmadega ulatus see 3 miljardi kroonini. Tallinna Sadama eelmise aasta kasum oli auditeerimata andmetel 150--200 miljonit krooni.
Tallinna Sadam transiitkauba mahu loodetud suurenemist Venemaa kriisi tõttu ei täheldanud, teatas Sarap.
«Aasta lõpul oli ehk transiiti natuke rohkem, kuid nii on olnud igal aastal,» märkis Sarap.
Samal ajal vähenes konteinervedude maht Venemaale.
Transiidi osakaal Tallinna Sadama veosekäibes oli eelmisel aastal 72,8 protsenti. Naftasaadusi veeti sadamate kaudu üle 11 mln tonni, mis on 3 mln tonni enam kui aasta tagasi.
Lähiümbruse sadamate seas on Tallinna Sadam tõusnud eelmise aasta tulemustega Ventspilsi sadama järel teiseks, edestades varem sellel kohal olnud Gdanski sadamat.
Tallinna Sadam investeeris eelmisel aastal 250 miljonit krooni, suurema osa sellest omavahendite arvel.
Aastavahetusel valmis Tallinna kesklinna sadama uus kai, mis võimaldab nüüd siin vastu võtta ka suuri kruiisilaevu.
Tänavu mais peaks kesklinna sadamas käiku minema reisijate D-terminaali laiendus, mis maksab 53 miljonit krooni.
Kolmanda suure objektina valmib Muuga sadamas uus väetiseterminaal.