25. jaanuar 1999 • 2 min
Jaga lugu:

Ekspedeerija valib kliendile lennukompanii hinna, kiiruse, turvalisuse ja kogemuste järgi

Ettevõte soovib saata lennutranspordiga Tallinnast Amsterdami kaupa, mis kaalub 100 kilogrammi ning mille maht on 1 kuupmeetrit. Milline on tema jaoks optimaalne lahendus?

Amsterdami saab kaupa saata lennufirmadega Austrian Airlines, Estonian Air, Finnair, Lithuanian Airlines, Lufthansa ja SAS.

Oluline on, et kauba saatja informeerib ekspedeerimisettevõtet oma vajadustest seoses lähetatava saadetisega. Seega tuleb ekspedeerijale öelda, kas tähtis on kauba kohaletoimetamise kiirus, turvalisus, hind või kombinatsioon nendest.

Lennutranspordi hinnapakkumise koostamisel arvestatakse järgmisi tegureid:

varasem kogemus (lennukompanii maine) -- nii üldine kui ka konkreetsel suunal (turvalisus).- Kogemuse põhjal peab ekspedeerija antud juhul kindlaimaks lahenduseks Estonian Airi, Finnairi, Lufthansat või SASi;

transiitpunktide arv (turvalisus, kiirus).- Ainsana loetletud lennukompaniidest on ilma vahelaadimisteta lend Amsterdami Estonian Airil. Austrian Airlines, Finnair, Lithuanian Airlines ja SAS lendavad läbi ühe transiitpunkti;

väljuvate lendude sagedus ja ajaline sobivus (kiirus).- Estonian Airi lennud Tallinnast Amsterdami väljuvad neli korda nädalas. Ülejäänud lennukompaniidest lendab kõige sagedamini Tallinnast transiitpunkti Finnair ja transiitpunktist Amsterdami SAS;

transpordikulu (hind).- Amsterdami saatmisel on teistest pisut soodsamad tariifid Austrian Airlinesil, Estonian Airil ja Lithuanian Airlinesil.

Kui kauba saatja soovib toimetada saadetise Amsterdami võimalikult kiiresti ja turvaliselt, makstes samas võimalikult madalat hinda, on tal antud näites sobivaim lahendus Estonian Air. Estonian Air kuulub kõikide kriteeriumide osas eelistatumate hulka.

Saatja otsust võib mõningal määral mõjutada Estonian Airi lendude arv (juhul kui on tegemist väga kiireloomulise saadetisega). Kui kauba väljasaatmise päeval Estonian Airi lendu ei ole, siis jõuab saadetis sihtpunkti kiiremini Finnairi või SASiga.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt