• OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,65
  • OMX Baltic−0,09%290,29
  • OMX Riga−0,03%882,98
  • OMX Tallinn0,02%1 847,19
  • OMX Vilnius−0,24%1 129,13
  • S&P 5001,08%5 675,29
  • DOW 300,92%41 964,63
  • Nasdaq 1,41%17 750,79
  • FTSE 1000,02%8 706,66
  • Nikkei 225−0,25%37 751,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,65
  • 18.02.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kindlustusturg vajab puhastumist

Kujutage ette pilti, kus mitmerealise sõidutee ees olev liiklusmärk suunab parempoolsesse ritta Nordikas, ASAs, Ühiskindlustuses või Polarises kindlustatud autod, kiirusepiirang reas on 30 km/h. Vasakpoolsetes ridades vuhisevad mööda teistes seltsides kindlustatud sõidukid. Absurdne, ent liiklusõnnetuste vältimiseks täiesti mõeldav situatsioon. Eriti arvestades, et autoteenindustel on raskusi neist seltsidest raha saamisega. (vt ÄP 17.02 «Kindlustusseltsid hädas maksmisega»).
Äripäeva arvates on ülalnimetatud neli kindlustusseltsi kaotanud usalduse.
Situatsiooni, et klient on oma auto kindlustanud, aga peab remondikulud siiski ise kandma, ei oleks tohtinud tekkida. Pealegi on sõidukid vaid probleemi üks tahk. Üldise majanduslanguse mõju on seltsidele suuremgi kui n-ö tavaettevõtetele. Nagu on ajaloole toetudes öelnud Svenska Handelsbankeni asepresident Bo Kragh, tekitab mõõn majanduses kiiresti kahjude taseme tõusu. St tulekahjud, pettused ja murdvargused sagenevad alati, kui äritegevus riigis läheb allamäge. Omaaegne hinnavõitlus turuosa haaramise nimel ja vale investeerimispoliitika (börsimängud, ASA ja Ühiskindlustuse majad, Nordika investeering Maapanka jne) puudutavad omajagu kõiki kindlustusseltse, jalulejäämisele võivad enam loota vaid tugeva omanikuga seltsid, kel näiteks pank seljatagust toetamas. Kõnealune nelik sellega hoobelda ei saa. Polarise vastu tunneb küll huvi Saksa kindlustuskontsern Alte Leipziger, ent siin seisab ees Bergmanni suur ego, mis ei luba üle 10% ära müüa.
Kindlustusinspektsioon on järjekindlalt kinnitanud, et kindlustusseltsi raskuste puhul võtab teine selts portfelli üle ja kliendi jaoks ei muutu midagi. Ei muutugi, peale selle, et kindlustusvõtjast autoomanik peab näiteks pool aastat jalamees olema. Pealegi ei kipu ülevõtjad tervest portfellist vaimustuma. Elukindlustuse, st suhteliselt riskivaba sissetulekuallika vastu pole keegi, kahjukindlustus on problemaatilisem.
Kindlustusseltside võlgnevused autoteeninduste ees ja kohustustest kõrvalehiilimine näitab ka järelevalveorganiks seatud kindlustusinspektsiooni võimetust või tahtmatust midagi ette võtta. Kui kindlustamine, mille roll on riskide maandamine, muutub riskantseks, tekib kahtlus mitte ainult kindlustusinspektsiooni, vaid üldse kindlustamise otstarbekuses.
Pangandus muutus pärast krahhe, st prahi väljaselekteerumist stabiilsemaks ja tugevamaks. Kindlustusturul seisab vajalik puhastumine ees.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele